تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۳۹۵۶۰
در چهارمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه شهرستان نکا بیش از 3 هزار سبد کالا، دو کمک جهیزیه عروس و هدایای نقدی در مجموع به ارزش یک میلیارد تومان میان نیازمندان این شهرستان توزیع شد.
۰
plusresetminus
توزیع 3 هزار سبد کالا و دو کمک جهیزیه به نیازمندان در نکا
به گزارش بلاغ، مجیدرضا شعبانی در رابطه با مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه نکا که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به انجام کمک های مومنانه به دستور مقام معظم رهبری و برگزاری چندین مرحله از نیمه شعبان با همکاری همیاران و نقش آفرینان ستاد شهرستانی و ضمن تشکر از گروه‌های کمک کار مانند خیرین، آبشار عاطفه‌ها و موکب انصارالحسین(ع) اظهار کرد: در مرحله اول کمک مومنانه هزار و ۵۰۰ بسته آماده و توزیع شد.

وی افزود: در مرحله دوم در روز سوم خرداد مصادف با عید فطر که در پارکینگ سیلو برگزار شد و بسته های آماده شده به دست مستمندان رسید و مرحله قبلی رزمایش کمک‌های مومنانه در حرم شهدای گمنام شهرستان برگزار شد که از همه افرادی که در این امر همکاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان اینکه انجام کمک‌های مومنانه با تأسی از امیرالمومنین ادامه پیدا کرده خاطرنشان کرد: در این مرحله در مصلی امام خمینی(ره) حدود سه هزار سبد کالا به همراه سه کمک جهیزیه نوعروسان به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون تومان از خیرین محلی برای عروس و دامادها دریافت شده تا مقدمات اولیه زندگی آنها شکل بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین ۲۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی و ۷۰۰ بسته لوزام التحریر به تناسب ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مورد نیاز بوده که تهیه شده و در این سبدها قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت اجاره‌بها، قبوض، تهیه ویلچر و تقبل هزینه بیماران درمجموع امروز ۱۰ میلیارد ریال بوده است گفت: علاوه بر امور انجام شده امیدواریم شرایطی فراهم شود تا گلریزانی صورت بگیرد تا خانواده‌های دانش‌آموزانی که از گوشی همراه بی‌بهره هستند به این امکانات دسترسی پیدا کنند.

شعبانی تصریح کرد: این حضور یعنی بیعتی دوباره با امیرالمؤمنین تا این رزمایش ادامه یابد و تأکید می‌کنم که همیشه در توزیع سبدهای کالا هم عدالت و هم حفظ شأن افراد هدف اصلی ما بوده است.
 
* کمک مومنانه با حفظ عزت و شخصیت نیازمندان

امام جمعه نکا در این مراسم ضمن تشکر از همه افرادی که در انجام رزمایش کمک مومنانه همکاری داشتند اظهار کرد: خداوند به ما دستور داده هم خوب حرف بزنیم، هم خوب عمل کنیم و می‌توانیم بگوییم ما می‌توانیم در زمین خدایی کنیم و همانطور که خدا به ما احسان کرده ما هم به دیگران احسان کنیم و هرچه ظرفیت ما اقتضا می‌کند به طبقه ضعیف نیکی و کمک کنیم که هم خداوند دوست دارد و هم این برای ما ماندگار است.

حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی افزود: ما برای ملحق شدن به امام باید رضایت امام را جلب کنیم و مسیرش هم این است که در پیش گرفته‌ایم.

امام جمعه نکا با تأکید بر اینکه کمک‌های مومنانه تا الان در چند مرحله در سطح شهرستان توزیع شده است گفت: در چند مرحله از همه مردم و گروه‌ها این کمک‌ها جمع‌آوری و توزیع شده که در قسمت توزیع باید کالاها به نحوی توزیع شود که نیازمندان احساس خجالت نکنند و با عزت و شخصیت آن‌ها بازی نشود.

این مسئول افزود: گاهی خبر می‌رسد در روستاییراین کمک‌ها با حضور هیئت امنا و دیگران صورت گرفته که این اصلا درست نیست و اشخاص در این شرایط  خجالت می‌کشیدند تا کمک‌ها را بپذیرند.

وی با اشاره به مشی ائمه در دستگیری از محرومین و مستمندان، خاطر نشان کرد : با الگو گرفتن از ائمه بزگوار باید در نظر بگیریم که در مرحله اول کمک کردن باید طوری باشد که موجب شرمندگی دیگران نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴