کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل شیلات مازندران اعلام کرد

کاهش صید ماهی طی سال‌جاری در مازندران/آلودگی رودخانه‌ها، زادولد ماهیان استخوانی را به حداقل رساند

27 مهر 1399 ساعت 14:39

مدیر کل شیلات مازندران از کاهش صید ماهی در دریای خزر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: عوامل زیست محیطی، فاضلاب‌های صنعتی و خانگی و لایروبی‌ها موجب شده است تا تولید مثل ماهی‌ها در رودخانه‌ها، مطابق روال مطلوب انجام نگیرد و زاد و ولد به سختی انجام گیرد.


حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از کاهش صید ماهی در دریای خزر طی سال‌جاری به نسبت مدت مشابه قبل خبر داد.

وی میزان مجموع صید انجام گرفته در سال گذشته را 3 هزار و 600 تن اعلام کرد و افزود: دلیل اصلی این کاهش صید، کم شدن روزهای دریانوردی صیادان استان برای صید ماهی نسبت به سال قبل است.

 مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه تازه فصل صید ماهی در استان آغاز شده است؛ خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر در سال گذشته طی 10 روز اولیه هر روز صید انجام شده است اما امسال تنها 3 روز صید انجام شده است.

اسحاقی ادامه داد: عدم مساعد بودن شرایط جوی و خراب بودن وضعیت دریا موجب شد تا صیادان به دریا نزنند و میزان صید به نسبت سال گذشته، کاهش داشته باشد.

وی بیان کرد: این کاهش صید ارتباطی با کاهش ذخایر، محصولات، صید و بهره برداری در دریا نبوده است.

 مدیر کل شیلات مازندران مشکلات صیادان استان را عدیده اعلام کرد و گفت: سقف زیان‌آور بودن شغل صیادی، 10 درصد حق انتفاع بیمه صیادی و تعدیل صیادی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های صیادان و شغل صیادی در استان مازندران محسوب می‌شود.

اسحاقی با اشاره به تاثیر بسزای آلودگی‌های رودخانه‌های مازندران بر تولید و مثل ماهی‌ها، تصریح کرد: یکی از دلایل کم شدن ذخایر گونه‌های متفاوت ماهی در دریای خزر این است که اغلب گونه‌های موجود در دریای خزر، رود کوچ هستند و لذا می‌بایست برای تولید مثل به بالادست رودخانه‌ها بیایند که متاسفانه رودخانه‌های ما اکنون دارای شرایط بکر نیستند.

وی تاکید کرد: عوامل زیست محیطی، فاضلاب‌های صنعتی و خانگی و لایروبی‌ها موجب شده است تا تولید مثل ماهی‌ها در رودخانه‌ها، مطابق روال مطلوب انجام نگیرد و زاد و ولد به سختی انجام گیرد.

مدیر کل شیلات مازندران از رهاسازی بیش از 100 میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های شاخص استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان، 40 درصد در شرق استان، 30 درصد در میانه و 30 درصد مابقی در غرب استان، رهاسازی شد که امید می‌رود نتایج مساعدی را در افزایش ذخایر ماهی و افزایش صید داشته باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 439553

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439553/کاهش-صید-ماهی-طی-سال-جاری-مازندران-آلودگی-رودخانه-ها-زادولد-ماهیان-استخوانی-حداقل-رساند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com