معاون طراحی و تنظیم کیفیت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره ناهید 2 فاز طراحی را پشت سرگذاشته و نمونه مهندسی آن ساخته شده است، گفت: ماهواره ناهید 3 برای دست‌یابی مدار عملیاتی ژئو ساخته خواهد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلی جعفرصالحی معاون طراحی و تنظیم کیفیت پژوهشگاه فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان اینکه اراده کشور در دست‌یابی به فناوری فضایی در دو حوزه ماهواره‌های مخابراتی و سنجش از دور با قدرت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ماهواره ناهید ۲ از مرحله طراحی و ساخت عبور کرده و نمونه مهندسی این ماهواره ساخته و به سازمان فضایی ایران تحویل داده شده است و اکنون در حال تدارک تحویل نمونه کیفی این ماهواره هستیم.
* ماهواره ناهید ۳ گام نهایی در ماهواره‌های مخابراتی است 
وی افزود: ماهواره ناهید ۳ گام نهایی در ماهواره‌های مخابراتی است که برای دست‌یابی ایران به مدار عملیاتی ژئو ساخته خواهد شد؛ این در حالی است که ایران در  حوزه پرتاب و هم در حوزه طراحی و ساخت ماهواره نیازمند توسعه فناوری‌های جدید است. 
* ارتباطات تلفنی به ظرفیت ماهواره ناهید ۲ اضافه شد 
معاون طراحی و تنظیم کیفیت پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: در ماهواره ناهید یک باند کیفی را برای اولین‌ بار به کار گرفتیم اما ظرفیت ارتباطات تلفنی در این ماهواره محدود بود که این موضوع به ظرفیت ماهواره ناهید ۲ اضافه شد چرا که زیر سیستم‌ها را ارتقاء داده‌ایم.  
*  می‌توانیم در ماهواره ناهید ۳  تثبیت فناوری کنیم
جعفرصالحی ادامه داد: برای طراح و ساخت ماهواره ناهید ۳ ما ترنسفورت‌های مورد نیاز این ماهواره را برای رسیدن به مدار ژئو در حوزه عملیاتی به کار گرفته‌ایم که می‌توانیم  تثبیت فناوری کنیم. این در حالی است که ماهواره ناهید ۳ فاز مطالعات و امکان‌سنجی آن از طرف سازمان فضایی کشور به پژوهشگاه فضایی ابلاغ شده است؛ به طوری که اکنون این ماهواره در فاز مطالعات و امکان‌سنجی و همچنین طراحی مفهومی در حال انجام است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷