تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۳۹۵۲۲
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد در خصوص کفن و دفن فوت شدگان کرونا گفت: دو آمبولانس اختصاصی برای این امر در نظر گرفته شد، همچنین تمام پروتکل‌های بهداشتی از بیمارستان تا غسالخانه و از آنجا به محل دفن به طور کامل رعایت می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازهدایت دالوند در گفت‌وگو با خبرنگار در خرم‌آباد با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا ما تمام  تمهیدات لازم و دستورالعمل‌های ستاد ملی را در خصوص قربانیان کرونا انجام داده‌ایم، اظهار کرد: خرم‌آباد جزو اولین شهرهایی بود که مراسم غسل و کفن فوت شدگان ناشی از کرونا را انجام می‌داد.
وی افزود: دو آمبولانس اختصاصی برای این امر در نظر گرفته شد، همچنین تمام پروتکل‌های بهداشتی از بیمارستان تا غسالخانه و از آنجا به محل دفن به طور کامل رعایت می‌شود.
رییس سازمان مدیریت آرامستان ‌های شهرداری خرم‌آباد گفت: در قبرستان صالحین در مورد همه فوت شدگان کرونایی این کار انجام می‌شود، اما در قبرستان سراب یاس و یا فاطمیه ماسور باید خانواده متوفی در خواست کنند، زیرا کفن و دفن توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام می‌شود‌.
دالوند در ادامه به ممنوعیت تجمعات در آرامستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدا هم مردم رعایت می‌کردند هم ما ورودی صالحین را مسدود کردیم اما پس از مدتی مردم توجه چندانی نداشتند.
وی تاکید کرد: اما ظرف چند روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی ورودی قبرستان صالحین ممنوع و برای دفن میت تنها چند نفر از خانواده می‌توانند حضور داشته باشند.
رییس سازمان‌ مدیریت آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد در مورد قبرستان سراب یاس و فاطمیه ماسور گفت: به دنبال راهکاری برای جلوگیری از ازدحام و ورود مردم به این آرامستان‌ها هستیم، زیرا موقعیت جغرافیایی این دو قبرستان متفاوت است و نمی‌توان راه را مسدود کرد.
دالوند تاکید کرد: انتظار و خواهش ما از مردم این است که در مراسم خاکسپاری شرکت نکنند، البته برای تحقق این امر نیاز مند فرهنگ‌سازی هستیم.
وی گفت: بر خلاف تصور اصل موضوع خاکسپاری فوت شدگان ناشی از کرونا نیست زیرا راه انتقال ویروس از طریق میت با توجه به ضد عفونی‌های انجام شده وجود ندارد، مسأله اصلی جلوگیری از تجمعات است که امکان شیوع بیماری وجود دارد.
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد در پایان از مردم تقاضا کرد به هیچ عنوان در قبرستان‌ها تجمع نکنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴