کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداری با تسهیلات کم بهره!

27 مهر 1399 ساعت 10:50

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از شهروندان اقدام به راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف کرده مبنی بر اینکه می‌توانند به متقاضیان، وام‌های کم‌بهره و حتی بدون ضامن اعطا کنند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در زنجان با اشاره به نوین شدن کلاهبرداری از سودجویان با گسترش فضای مجازی اظهار کرد: یکی از راهکارهای کلاهبرداران در حوزه تسهیلات است.
رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: به همین خاطر مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از شهروندان اقدام به راه اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف کرده مبنی بر اینکه می‌توانند به متقاضیان وام‌های کم بهره و حتی بدون ضامن اعطا کنند.
وی گفت: در این فرآیند با جعل عناوین برخی از شرکت‌ها و موسسات مبالغی را از شهروندان تحت عنوان هزینه استعلام و یا ثبت نام اولیه اخذ و پس از آن دیگر پاسخگوی آنها نخواهند بود.
آدینه‌لو افزود: از این رو با توجه به اینکه هویت افراد در فضای مجازی کاملا ناشناخته است، لذا شهروندان گرامی به هیچ عنوان به اینگونه تبلیغات اعتماد نکرده و برای دریافت هرگونه تسهیلات بهتر است از مسیر قانونی و با مراجعه به موسسات مالی معتبر اقدام کنند.
وی از هموطنان خواست: برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی و عضویت در سایت‌های غیرقانونی و مجرمانه پرهیز نمایند و به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیافتند، گفت: حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن یک ضرورت است، کاربران به هیچ‌ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل را داشته باشند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 439505

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439505/کلاهبرداری-تسهیلات-کم-بهره

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com