تلاش آزاد و فرنگی کاران برای حضور موفق در مسابقات جهانی 2020

دبیر: من رئیس‌فدراسیون هستم، نه سرمربی تیم ملی/بایدعدالت در کشتی برقرار شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۳۹۴۸۷
رئیس‌فدراسیون کشتی گفت: در جلسه با سرمربیان تیم ملی خط مشی کلی را اعلام و تاکید کردم مراقب باشید خدای ناکرده حق کسی ضایع نگردد، چراکه به عدالت در کشتی اعتقاد دارم.
۰
plusresetminus
دبیر: من رئیس‌فدراسیون هستم، نه سرمربی تیم ملی/بایدعدالت در کشتی برقرار شود

به گزارش بلاغ، بعد از آنکه تصمیم نهایی اتحادیه جهانی کشتی برگزاری رقابت‌های جهانی 2020 بود، مسئولان فدراسیون خیلی سریع مقدمات آغاز اردوهای تیم ملی را فراهم کردند تا جایی که طی هفته گذشته اسامی ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی اعلام و اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیز آغاز شد. پنجشنبه 24 مهرماه محمد بنا سرمربی تیم ملی اسامی ملی‌پوشان کشتی فرنگی که به اردو دعوت شده‌اند را به شرح زیر اعلام کرد:

55 کیلوگرم: پویا ناصرپور (خوزستان) پویا دادمرز (خوزستان) سجاد عباس پور (مازندران)
60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان)
63 کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) علیرضا مردی (قم)
67 کیلوگرم: حسین اسدی (خوزستان) محمدجواد رضایی (قم) دانیال سهرابی (خوزستان)
72 کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) اشکان سعادتی فر (تهران) علی ارسلان (مازندران)
77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران) امین کاویانی نژاد (خوزستان)
82 کیلوگرم: مهدی ابراهیمی (قم) جمال اسماعیلی (تهران) محمد ناقوسی (خوزستان)
87 کیلوگرم: رامین طاهری (خوزستان) حسین نوری (البرز) ناصر علیزاده (مازندران)
97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی علیاری (تهران) مهدی بالی (مازندران)
130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) امین میرزازاده (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران)
نکته جالب توجه در مورد لیست منتشر شده دعوت نشدن سعید عبدولی، چهره شاخص کشتی فرنگی ایران به اردوی تیم ملی بود. قرار است اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از امروز 27 مهرماه در خانه کشتی آغاز شود.

آزمایش کرونای تمامی آزادکاران منفی شد
برخلاف فرنگی کاران‌، اردوی تیم ملی کشتی آزاد در خانه کشتی آغاز شده است. شاگردان غلامرضا محمدی روز پنجشنبه تست کرونا دادند و با منفی اعلام شدن تمام تست‌ها‌، اردوی این تیم از روز جمعه آغاز شد. طبق اعلام کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد اردوی تیم ملی تا 8 آبان ادامه خواهد داشت. دیروز هم علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در اردوی آزادکاران حاضر شد و از اهمیت سلامت ورزشکاران برای فدراسیون گفت. رئیس‌فدراسیون کشتی با تأکید بر حفظ انگیزه کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های جهانی تصریح کرد: از شما می‌خواهم در فرصت کوتاه باقیمانده تا مسابقات جهانی، تمامی تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید از اعتبار کشتی ایران در جهان دفاع کنید. وی در پایان خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهم که منش جوانمردی را حفظ کنید و با رعایت موارد اخلاقی و بدور از حاشیه فقط بر انجام تمرینات خود تمرکز کنید.

دبیر: به عدالت در کشتی اعتقاد دارم
رئیس‌فدراسیون کشتی بعد از صحبت در جمع ملی‌پوشان کشتی آزاد، در گفت‌و‌گویی با سایت فدراسیون کشتی درباره مسائل روز این رشته به صحبت پرداخت و برخی ابهام‌ها را برطرف کرد. او گفت: فدراسیون کشتی به دنبال این بود که تنور کشتی داغ شود و دوباره کشتی‌گیران به روی تشک کشتی بازگردند و به همین منظور لیگ را برگزار کردیم. برای اتحادیه جهانی نیز خیلی مهم بود که کشتی‌گیران دوباره به روی تشک بازگردند و به اصطلاح تنور کشتی داغ شود چراکه لالوویچ عضو کمیته بین‌المللی المپیک و از افراد نزدیک به توماس باخ رئیس‌این کمیته نیز است.

وی افزود: درباره برگزاری لیگ به واقع فدراسیون کار سخت و مشکلی را انجام داد، چراکه هیچ موقع میزبان رقابت‌های لیگ و متحمل هزینه‌های آن نبود و فقط یک ناظر برای نظرات این مسابقات اعزام می‌کرد، اما با توجه به شرایط موجود و خواست فدراسیون برای برگزاری مسابقات، از نظر میزبانی، محل اسکان، تأمین غذای روزانه و همچنین انجام تست‌های کرونا به تیم‌ها کمک کردیم و برگزاری دور رفت این رقابت‌ها بیش از یک میلیارد تومان برای فدراسیون هزینه داشت.

رئیس‌فدراسیون کشتی ادامه داد: به شخصه می‌دانستم که اتحادیه جهانی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان را برگزار می‌کند چراکه کشورهای شوروی سابق از جمله روسیه و کشورهای دیگر که در اتحادیه جهانی صاحب نفوذ نیز هستند، زمانی می‌توانند از دولت‌هایشان بودجه بگیرند که برگزاری مسابقات کشتی درمیان باشد. البته در ایمیلی که اتحادیه جهانی زده اعلام کرده‌اند که مسابقات به صورت قطعی برگزار می‌شود اما یک اما و اگر گذاشته‌اند که بلیت‌ها را طوری بگیرید که بتوانید پس دهید و شیوع ویروس کرونا نیز در کشورها بالا نرود، اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که ما کار نکنیم و در جلسه‌ای که با سفیر صربستان داشتیم هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

دبیر در ادامه درباره شیوع ویروس کرونا و ضربات آن به کشتی ایران گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های کشتی، ضربه بزرگی به کشتی کشور خواهد زد. این موضوع از 3 سال دیگر خودش را نشان خواهد داد، زمانی که بچه‌های 9 و 10 ساله نتوانند در باشگاه کشتی ثبت‌نام کنند و به سراغ کشتی نیایند، آینده کشتی از نظر نیروی انسانی تأمین نخواهد شد.

رئیس‌فدراسیون کشتی درباره واگذاری مسئولیت به افراد محتلف نیز عنوان داشت: در دوره قبل رئیس‌فدراسیون هم سرمربی بوده و هم رئیس‌فدراسیون اما من فقط رئیس‌فدراسیون هستم و اگر قرار بود همه کارها را من انجام دهم که دیگر وجود سرمربی و رؤسای کمیته‌ها معنی نداشت. در جلسه با سرمربیان یک چیز را اعلام کردم و من خط مشی کلی را اعلام کرده‌ام که مراقب باشید خدای ناکرده حق کسی ضایع نگردد، چراکه به عدالت در کشتی اعتقاد دارم. تمام کارها را به مسئولان بخش‌های مختلف فدراسیون واگذار کرده‌ام و از آنها توضیح می‌خواهم، در بحث فنی نیز کادر فنی و سرمربیان تیم‌های ملی باید پاسخگو باشند
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما