تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۳۹۴۷۰
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر عملیات‌های منحصر به فرد و پیشدستانه نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در کنترل مرز با سوریه در برابر داعش تاکید کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر ادامه عملیات پیشدستانه الحشد الشعبی و ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم در مرز عراق با سوریه تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «یحیی رسول» گفت: به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی  بر تامین امنیت مرزهای عراق به خصوص مرز سوریه متمرکز شده‌اند.
او با اشاره به عملیات‌های منحصر به فرد و پیشدستانه نیروهای امنیتی عراق برای حفظ مرز با سوریه گفت: این نیروها طی مقطع گذشته و با چند عملیات کمین، تعداد زیادی قاچاقچی و تروریست را دستگیر کردند.
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: تروریست‌های دستگیر شده از عناصر گروهک داعش و از میان اتباع خارجی و برخی سوری بودند.
رسول با بیان اینکه تمرکز واحدهای امنیتی بر کسب اطلاعات محرمانه برای دستگیری تروریست‌ها در مرز با سوریه است، گفت: عملیات‌های کماندویی توسط هواپیماهای ارتش عراق و در برخی اوقات حمله به برخی مخفیگاه‌های داعش در عمق صحرا از جمله راه‌های دستگیری تروریست‌ها در مرز با سوریه است، علاوه بر اینکه برج‌های مراقبت و دوربین‌های حرارتی هم در همه ساعات شبانه روز همه نوار مرزی عراق را کنترل می‌کنند.
این مقام نظامی عراق تصریح کرد: مرزهای عراق با سوریه به مسافت ۶۰۵ کیلومتر با عملیات‌های ویژه و پیشدستانه نیروهای الحشد الشعبی در بخش‌هایی از آن و در بخش‌های دیگر توسط ارتش عراق کنترل می‌شود که همه این نیروها، تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش به تحکیم امنیت در نوار مرزی مشغولند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷