کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه مازندران

جنگ اقتصادی امروز نیازمند مدیرانی متعهد و جهادی است

25 مهر 1399 ساعت 15:07

نماینده ولی فقیه مازندران گفت: شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی نیازمند مدیریتی پاکدست، جهادی و انقلابی همانند دوران دفاع مقدس است.


به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری با تاکید بر اینکه هیچ سپری بهتر از تقوا نیست، اظهار کرد: اگر دل ظرف تقوا شود بدن را حفظ خواهد کرد، نمی‌گذارد اعضای بدن گناه کند، باید دل را شایسته تقوا کرد.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: با هر کسی که بنشینید همان می‌شوید، با بدان باشیم بد می‌شویم، بهتر است با صادقان باشیم، صادق بودن چهار نشانه دارد.

محمدی‌لائینی ادامه داد: انسان صادق حرف که می‌زند دروغ نیست، نشانه‌های خدا را باور دارد، به عهد و پیمانش عمل می‌کند، از خیانت مکر و فریب نقض عهد دوری می‌کند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به بازگشت شهیدان مدافع حرم به استان مازندران، یادآور شد: این افراد بهترین صادقان بودند و نشان دادند، این پنج مهمان از کربلای خانطومان بازگشتند، با این شرایط کرونایی تجلیل شایسته‌ای داشتیم که نشان از این می‌دهد که باطن ملت ما باطن عاشورایی است.

این مسؤول تاکید کرد: همانطور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کردند "ما ملت امام حسینیم" و تجلیل شهدا این را نشان می‌دهد، خانواده شهدا تبریک و تسلیت ما را بپذیرند، آرزو می‌کنیم آخرین شهید از خان‌طومان هم" شهید حاج رحیم کابلی از بهشهر" رجعت کند.

وی با اشاره به اینکه در هفته وقف قرار دادیم، اضافه کرد: یکی از بهترین تعالیم و دستورات اسلام وقف است، با وقف سرمایه‌گذاری غیرمعمولی خواهیم کرد، در مازندران ما موقوفات برای امام هشتم خیلی کم است امیدواریم در این بخش شاهد وقف باشیم.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در وقف با سرمایه‌گذاری همچون دشت مغان و هفت تپه نیست،صنایع چوب و کاغذ ساری را ببینید تولید ۱۷۵ هزار تن کاغذ در آن به ۱۵ هزار تن رسیده است! در حالی‌که وقف همیشه سود فراوان می‌دهد.

خطیب جمعه ساری اعلام کرد: رهبر انقلاب در این هفته مراسمی که در دانشگاه افسری برگزار شد، فرمودند؛ ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانی نیست، یک مسؤول نباید بترسد و میدان را خالی کند، ایشان گلایه داشتند توان مدیریتی در برخی بخش‌های اقتصادی ضعیف است، ما که در حال جنگ اقتصادی هستیم باید مدیرانی کارآمد و متعهد و جهادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: چه زیبا گفت مادر شهید رادمهر با شنیدن خبر بازگشت پیکر شهیدش سجده شکر به‌جای آورده و در مراسم وداع زیبا و حکیمانه صحبت کرد و گفت؛ بازگشت شهدا موجب می‌شود چشم مسؤولان باز شود، خانواده شهدا انتظار دارند مسؤولان بهتر عمل کنند رهبر ما گلایه دارند سال جهش تولید است در این فرصت باقیمانده درست حرکت کنیم.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: تعداد بیکاران و مشکلات اشتغال زیاد است، باید در استان صنایع تبدیلی را جایگزین کنیم، در بحث کشت گلخانه‌ای مصوب کردیم ۵۴ هکتار زمین آماده کشت را بانک زمین در اختیار کشت گلخانه‌ای قرار دهد ولی هنوز خبری نشده این نمونه‌ای از ناکارآمدی است.

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: سر و صدای اراذل آمریکا ذهن کسی را مشغول نکند علاج همه مشکلات در داخل است، به داخل بچسبید اقتصاد مقاومتی مهم است، به آمریکا دل خوش نکنیم رفتن به سمتش جز ضرر و زیان چیزی ندارد.

محمدی‌لائینی با اشاره به سالروز شهادت پیامبر اکرم، امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم (ع)، بیان کرد: درسی که از مرور دوران مصیبت اهل بیت (ع) می‌گیریم تقوا خواهد بود.

وی افزود: اگر مردم در مقابل گناه استقامت کرده و به نیکی کردن روی بیاورند، پیغمبر اسلام و اهل بیتش راضی و خوشحال خواهند بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 439464

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439464/جنگ-اقتصادی-امروز-نیازمند-مدیرانی-متعهد-جهادی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com