کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم وداع با شهید رضا حاجی‌زاده:

شهدا هیچ‌وقت فراموش شدنی نیستند/ کسانی که مسئولیت گرفتند خیانت نکنند

23 مهر 1399 ساعت 23:20

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه به خانوادهای شهدا باید احترام گذاشت، گفت: شهدا هیچ‌وقت فراموش شدنی نیستند.


به گزارش بلاغ؛ حجت الاسلام سید اباذر موسوی در مراسم وداع با شهید رضا حاجی زاده، که در سپاه آمل برگزار شد، اظهار کرد: کالایی بالاتر از جان در عالم وجود ندارد، عده ای می گویند برای پول شهید شدند، مگر می توان لحظه خداحافظی با عزیزان را فهمید و از جان دست کند.

وی با بیان اینکه خانواده های شهدا باید در پل صراط یقه کسانی که باعث پایمال شدن خون شهدا  شدند را بگیرید و تمام قد بیاستند، عنوان کرد: به خانوادهای شهدا باید احترام گذاشت، از دفاع مقدس تا مدافعان حرم، جوانمان را شهید نکردیم، پر پر نشدند تا کسانی خرج میلیونی برای رنگ ریش خود کنند و یا کار به جای برسد که بوی خیانت به مشام برسد، جوری زندگی کرد تا عزت مسلمین حفظ شود.

موسوی ادامه داد: شهدا از زن، بچه ها و خانواده اش دل کندند تا مسئولیت گرفتید، خیانت نکنید، نفروشید، متاسفانه عده ای نمی‌فهمند کجا می روند، کجا زانو می زنند، کجا بنای مذاکره می‌گذارند، متاسفانه هنوز خون حاج قاسم خشک نشده بود افرادی حرف از مذاکره زدند.

وی با تاکید اینکه خون شهدا را فراموش نمی کنیم، خاطرنشان کرد: ما به این سادگی ها فراموش نمی کنیم، یک تار موی شهید می ارزد، به هشت سال مسئولیت برخی افراد، یقینا هر کس روبه روی مقام معظم رهبری ایستاد روبه روی حجت خدا نیز می ایستد؛ چراکه هر کس روبه روی مسلم ایستاد روبه روی امام حسین(ع) نیز ایستاد .
 
موسوی تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند، دو چیز است انسان قدر ان را نمی داند تا زمانی که از دست می دهد، نعمت جوانی و  سلامتی است در باب جوانی نکات زیادی یاد شده و روایت های زیادی داریم.

وی معنای جوان را کسانی دانست که صاحب ایمان هستند و اظهار کرد: جوانمردانی که در قران  اصحاب کهف یاد شدند، سنشان بالا بود، اما چون اهل ایمان هستند جوان خوانده می شوند، همانطور که  لافتا الا علی فقط در جوانی لقب امام علی (ع) نبود، بلکه این لقب را تمام عمر خود داشت.

موسوی ادامه داد: خوش بحال ان جوانی که در راه خدا جوانی اش را خرج کند، وقتی انسان را در قبر می گذارند دو سوال خواهند پرسید که عمرت را در چه راهی صرف کردی و جوانیت را در چه راهی گذراندی، باید جوانی را غنیمت دانست.

انتهای پیامم/


کد مطلب: 439423

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439423/شهدا-هیچ-وقت-فراموش-شدنی-نیستند-کسانی-مسئولیت-گرفتند-خیانت-نکنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com