کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ‌ مرکز مازندران:

قیمت مرغ در بازار مازندران به 26 هزار و 500 تومان رسید/ افزایش هزینه تولید علت اصلی گرانی

24 مهر 1399 ساعت 12:20

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران از افزایش 4 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار مازندران خبر داد و گفت: علت اصلی این افزایش قیمت به این خاطر است که هزینه‌های تولید برای مرغدار، همچنان بالا است.


کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از افزایش 4 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار مازندران خبر داد.
 
وی افزود: در حالیکه قیمت روز گذشته هر کیلو مرغ در بازار مازندران با 1000 تومان افزایش به 22 هزار و 500 تومان رسیده بود، طی روز جاری با جهشی 4 پله‌ای، به 26 هزار و 500 تومان رسید.


رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران، 30 هزار تومان است و نوسانات محسوسی نداشته است.


هاشمی تصریح کرد: علت اصلی این افزایش قیمت به این خاطر است که هزینه‌های تولید برای مرغدار، همچنان بالا است.

 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر مرغ‌های تنظیم بازاری 13 هزار و 900 تومانی به بازار تزریق شود، این قیمت روند نزولی خواهد داشت یا خیر، گفت: تزریق مرغ تنظیم بازاری به دلیل تغییر در موازنه میان عرضه و تقاضا، بی تاثیر نیست.
 
رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در پاسخ به این سوال که کمبود و گرانی نهاده‌ها طی هفته‌های گذشته نیز وجود داشت اما چرا شاهد به یکباره 4 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار هستیم، اعلام کرد:درست است در زمان قبلی جوجه ریزی، هم کمبود نهاده‌ها و هم گرانی را داشتیم اما قیمت دلار آن زمان کمتر از زمان حال بود و لذا قیمت نهاده‌ها کمتر از شرایط حال حاضر بود و لذا قیمت تمام شده کمتری نسبت به زمان فعلی داشت.

 
هاشمی ادامه داد: جوجه ریزی دوره گذشته در حدود 45 روز قبل انجام شد و دلار آن زمان قیمتش خیلی کمتر از قیمت دلار امروز است.
 
وی عنوان کرد: از سویی دیگر، قیمت جوجه در آن زمان به دلیل کاهش تقاضا برای تولید خیلی کمتر از زمان فعلی بود و حالا با توجه به افزایش تقاضا در فصل سرما برای خرید مرغ، تقاضا برای تولید بیشتر شده است و قیمت جوجه نیز ازفایش یافته است که در نهایت سرجمع هزینه‌ها برای تولیدکننده، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.
 
به گفته وی، زمینه مرغ زنده تا اواسط آبان ماه کم خواهد بود و لذا تا زمان ورود مرغ‌های جدید به بازار، نوسان قیمت مرغ و تداوم روند صعودی آن دور از انتظار نیست.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 439419

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439419/قیمت-مرغ-بازار-مازندران-26-هزار-500-تومان-رسید-افزایش-هزینه-تولید-علت-اصلی-گرانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com