کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره اوقاف جویبار اعلام کرد

ثبت 100 میلیارد تومان وقف جدید در جویبار

22 مهر 1399 ساعت 14:41

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از ثبت 16 وقف جدید به ارزش 100 میلیارد تومان طی یک سال اخیر در این شهرستان خبر داد.


به گزارش بلاغ، رشید رضاپور در آستانه دهه وقف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین روز دهه وقف به‌عنوان کارکرد رسانه در حوزه وقف نام‌گذاری شده است و این نشان از اهمیت رسانه‌ها در اشاعه این فرهنگ حسنه و دعوت مردم به این کار است.
 
وی  از ثبت 16 وقف جدید در طول یک سال گذشته در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: 16 وقف جدید به ارزش 100 میلیارد تومان در شهرستان جویبار به ثبت رسیده است که در نوع خود بی‌نظیر است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار بیان کرد: نیت وقف‌ها در مورد عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، کمک‌هزینه دارو و درمان، ادامه تحصیل دانش آموزان، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند است.
 
رضاپور تصریح کرد: ما در حوزه‌های قرآنی، اشتغال، سایر مناسبت‌های مذهبی و نیازهای روز جامعه نیز باید نیت وقف داشته باشیم که امیدواریم با کمک رسانه‌ها و شناساندن این عرصه‌ها وقف‌های جدید با نیت رفع نیازهای روز جامعه به ثبت برسد.

وی همچنین از ویزیت رایگان خانواده‌های نیازمند به مناسبت دهه وقف به مدت 2 ماه در بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار خبر داد و افزود: ساختمان جدید امامزاده قاسم اسماعیل کلای بزرگ نیز بااعتبار 2 میلیارد تومان از محل خیرین در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار بابیان اینکه حدود 40 درصد از موقوفات این شهرستان دارای سند هستند اظهار کرد: جویبار دارای 125 موقوفه با 780 رقبه است که از این تعداد سند 25 موقوفه صادر و 50 موقوفه دیگر نیز در حال ثبت سند هستند.
 
رضا پور خاطرنشان کرد: 20 موقوفه جدید به ارزش 50 میلیارد تومان در سال جدید کشف و شناسایی‌شده است.
 
وی بابیان اینکه تمام درآمدهای موقوفات و بقا متبرکه در همان مکان و شهرستان هزینه می‌شود اظهار کرد:از محل درآمد بقا متبرکه 85 میلیون تومان برای تعمیرات و تجهیزات بقا هزینه و از محل موقوفات 90 میلیون تومان برای اجرای نیت واقفین هزینه شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار در پایان گفت: از کسانی که زمین یا املاک وقفی را در اختیاردارند انتظار داریم حق‌وحقوق موقوفات را پرداخت کنند تا بتوانیم نیت واقفین را اجرا کنیم.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 439402

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439402/ثبت-100-میلیارد-تومان-وقف-جدید-جویبار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com