رئیس اداره اوقاف جویبار اعلام کرد

ثبت 100 میلیارد تومان وقف جدید در جویبار

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۳۹۴۰۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از ثبت 16 وقف جدید به ارزش 100 میلیارد تومان طی یک سال اخیر در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
ثبت 100 میلیارد تومان وقف جدید در جویبار
به گزارش بلاغ، رشید رضاپور در آستانه دهه وقف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین روز دهه وقف به‌عنوان کارکرد رسانه در حوزه وقف نام‌گذاری شده است و این نشان از اهمیت رسانه‌ها در اشاعه این فرهنگ حسنه و دعوت مردم به این کار است.
 
وی  از ثبت 16 وقف جدید در طول یک سال گذشته در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: 16 وقف جدید به ارزش 100 میلیارد تومان در شهرستان جویبار به ثبت رسیده است که در نوع خود بی‌نظیر است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار بیان کرد: نیت وقف‌ها در مورد عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، کمک‌هزینه دارو و درمان، ادامه تحصیل دانش آموزان، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند است.
 
رضاپور تصریح کرد: ما در حوزه‌های قرآنی، اشتغال، سایر مناسبت‌های مذهبی و نیازهای روز جامعه نیز باید نیت وقف داشته باشیم که امیدواریم با کمک رسانه‌ها و شناساندن این عرصه‌ها وقف‌های جدید با نیت رفع نیازهای روز جامعه به ثبت برسد.

وی همچنین از ویزیت رایگان خانواده‌های نیازمند به مناسبت دهه وقف به مدت 2 ماه در بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار خبر داد و افزود: ساختمان جدید امامزاده قاسم اسماعیل کلای بزرگ نیز بااعتبار 2 میلیارد تومان از محل خیرین در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار بابیان اینکه حدود 40 درصد از موقوفات این شهرستان دارای سند هستند اظهار کرد: جویبار دارای 125 موقوفه با 780 رقبه است که از این تعداد سند 25 موقوفه صادر و 50 موقوفه دیگر نیز در حال ثبت سند هستند.
 
رضا پور خاطرنشان کرد: 20 موقوفه جدید به ارزش 50 میلیارد تومان در سال جدید کشف و شناسایی‌شده است.
 
وی بابیان اینکه تمام درآمدهای موقوفات و بقا متبرکه در همان مکان و شهرستان هزینه می‌شود اظهار کرد:از محل درآمد بقا متبرکه 85 میلیون تومان برای تعمیرات و تجهیزات بقا هزینه و از محل موقوفات 90 میلیون تومان برای اجرای نیت واقفین هزینه شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار در پایان گفت: از کسانی که زمین یا املاک وقفی را در اختیاردارند انتظار داریم حق‌وحقوق موقوفات را پرداخت کنند تا بتوانیم نیت واقفین را اجرا کنیم.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴