تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۳۷۷
معاون راهبری استان‌های حوزه هنری از تشکیل کار گروهی در سطح ملی در بحث شناسایی المان‌های هنری خبر داد و گفت: حوزه‌های هنری باید در راستای هویت‌سازی برای هر استان ایفاگر نقش مهمی باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمیثم مرادی بیناباج، معاون راهبری استانهای حوزه هنری، در حاشیه بازدید از حوزه هنری استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار در کرج، ضمن ارائه نکاتی در خصوص هویت بخشی در استان‌های کشور، گفت: حوزه‌های هنری مراکز استانی باید در هویت سازی برای استان خود تلاش کنند و با ابزار هنر و کمک هنرمندان متعهد این مهم را رقم بزنند.
مرادی ضمن بیان این نکته که تحول در حوزه هنری باید از تحول در مراکز استانی آغاز شود افزود:‌ معاونت راهبری استان‌ها در حوزه هنری انقلاب اسلامی با توجه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و پیشنهادات مراکز استانی برای هر استان یک سند راهبردی تدوین کرده است که از این پس استان‌ها با توجه به این سند در پیشبرد و اجرای این نقشه راه باید تلاش کنند.
معاون راهبری استان‌های حوزه هنری هویت‌سازی در استان‌ها را مسأله مهمی عنوان کرد و گفت: هویت‌بخشی در استان باید بر اساس مفاخر، شخصیت‌ها و وقایع هر استان شکل بگیرد که این موضوع نیازمند بانک اطلاعاتی کامل و جامعی است که باید با کمک هنرمندان در هر استان تشکیل و توسط رسانه در سطح استان برجسته‌سازی شود.
مرادی بیناباج ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای اجرایی و هنری در استان البرز که توسط کارکنان حوزه هنری البرز به وجود آمده عنوان کرد: کار گروهی در سطح ملی و حتی بین المللی که توسط این حوزه انجام شده است می‌تواند نمونه خوبی برای سایر استانها باشد. توجه به عرضه محصولات فرهنگی و هنری تولید شده توسط حوزه هنری در طی این سالها موضوع مهمی است که حوزه هنری استان البرز در اقداماتی در این زمینه موفق عمل کرده است.
معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در پایان با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی در استان‌ها باید با تحول چند برابری همراه باشد، گفت: تولید، تدوین و انتشار تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موضوعی است که تا کنون در حوزه های هنری به آن پرداخته شده ولی بعد از این باید با توجه بیشتر مراکز استانی متحول شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما