کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صرفه جویی در مصرف سوخت با نصب صفحات خورشیدی بر روی کامیون ها

22 مهر 1399 ساعت 9:05

شرکت اسکانیا از نصب صفحات خورشیدی بر روی کامیون های تولیدی خود با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت خبر داده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازاسلش گیر، اسکانیا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سازنده کامیون در جهان از تولید تریلرهای مجهز به صفحات خورشیدی خبر داده است.
این تریلرها به عنوان پاوربانک برای شارژ کامیون های هیبریدی عمل می کنند. اسکانیا از نتایج آزمایش های اولیه این کامیون ها اظهار رضایت کرده است. 
*مزایای کامیون های خورشیدی اسکانیا
اسکانیا می گوید تولید کامیون های دارای صفحات خورشیدی مزایای زیادی دارد و از جمله باعث صرفه جویی 5 تا 10 درصدی در مصرف سوخت می شود. این امر در کشوری مانند سوئد بسیار حائز اهمیت است. کاهش آلودگی هوا به علت کمتر شدن مصرف سوخت های فسیلی مزیت دیگر استفاده از تریلرهای دارای صفحات خورشیدی است.
البته باید توجه داشت در دیگر نقاط اروپا مانند اسپانیا که در آنها خورشید بیشتر می تابد، میزان صرفه جویی در مصرف سوخت  بدین شیوه تا دو برابر افزایش می یابد.
صفحات خورشیدی که بدین منظور به کار گرفته می شوند 18 متر طول دارند. صفحات خورشیدی در سوئد برای تولید سالانه 14 هزار کیلووات ساعت انرژی به کار می روند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 439372

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439372/صرفه-جویی-مصرف-سوخت-نصب-صفحات-خورشیدی-روی-کامیون

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com