تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۳۹۳۷۱
شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم دنیای ارتباطات و سبک زندگی انسان‌ها را متحول کرده و تریلیون ها دلار درآمد خلق می‌کنند. از همین رو نزاع برای کنترل این شبکه ها از هم اکنون آغاز شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل اززد دی نت، یافته های شرکت نوکیا نشان می دهد که ظرف ده سال آینده شبکه ها و صنایع مبتنی بر خدمات مخابراتی نسل پنجم بیش از 8 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی کشورها می افزایند.
این میزان از تاثیر فناوری های ارتباطی جدید بر تولید ناخالص داخلی کشورها تا به امروز بی سابقه بوده است. از راه رسیدن استاندارد مخابراتی نسل پنجم باعث تسریع در زمینه استفاده از خدمات اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند، خودروهای خودران و غیره نیز شده و بسیاری از کسب و کارها را بیش از گذشته رونق می بخشد.
* تاثیر منفی کرونا بر فناوری نسل پنجم
با این حال شیوع ویروس کرونا و احتیاط ها و نگرانی های ناشی از آن باعث شده تا میزان رشد فناوری نسل پنجم به میزان پیش بینی شده و برنامه ریزی شده نباشد. بررسی های نوکیا نشان می دهد بحران نظام بهداشت و سلامت در دنیا باعث شده تا سرعت تحول زیرساخت های دیجیتال و مخابراتی در دنیا کند شود ولی با این حال تا 5 سال آینده 71 درصد از شرکت های چهان بر روی فناوری نسل پنجم سرمایه گذاری می کنند.
در این میان، شرکت ها و موسساتی که در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات عقب ماندگی هایی دارند تلاش می کنند با توسل به استاندارد نسل پنجم عقب ماندگی خود را جبران کنند. انتظار می رود نظام بهداشت و درمان در بسیاری از کشورها برای افزایش پیشرفت و استفاده از مزایای دنیای آی تی برای مقابله با کرونا سرمایه گذاری بیشتری بر روی فناوری نسل پنجم انجام دهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰