تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۳۹۳۶۸
مایکروسافت از همکاری با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا برای نابودی یک شبکه بوت نت خطرناک به نام تریک بات خبر داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، مایکروسافت با همکاری برخی شرکت های فناوری دیگر مانند ای ست، بلاک لوتوس لبز، ان تی تی، سمانتک و غیره توانست یک شبکه بوت نت مخرب را از کار بیندازد.
مایکروسافت با اقدام قضایی علیه این شبکه بوت نت توانست حکم دادگاه برای نابودی آن را به دست آورد و با استفاده از تمهیدات فنی جلوی فعالیت این شبکه را گرفت. شبکه یادشده برای انتشار باج افزار، قفل کردن فایل های رایانه ای و غیره مورد استفاده قرار گرفته بود.

 
با صدور حکم دادگاه، آدرس های آی پی شبکه بوت نت تریک بات از کار افتاد و سرورهای کنترل و فرمان آن نیز از دسترس خارج شدند. همچنین محتوای موجود بر روی این سرورها و همین طور باج افزارهای مخرب نیز از دسترس خارج شدند.
با توجه به استفاده این شبکه بوت نت از کدهای برنامه نویسی مایکروسافت، این شرکت بر علیه آن شکایتی طرح کرده و مدعی نقض حقوق مالکیت معنوی خود شده است. مایکروسافت مدعی شده که این شبکه ممکن بود برای ایجاد اختلال در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به کار گرفته شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲