تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۳۹۳۶۲
مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «غریبانه» به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیداحمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در قم، با اشاره به تولید ویژه برنامه غریبانه به مناسبت ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: این برنامه از 23 تا 25 مهر ماه از ساعت 19:30 تا 20:55 پخش می‌شود که در آن به حدیث ثقلین می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: تفسیر واژه ثقلین، علت تعبیر قرآن و اهل بیت(ع) به ثقل و علت اینکه قرآن به تنهایی نمی‌تواند ما را به هدایت جاودانی برساند، از محورهای موضوعی شب اول این برنامه است.
مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با اشاره به محورهای موضوعی شب دوم برنامه غریبانه گفت: تمسک به چه معنی است، ثمرات و نتایج تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، عواقب عدم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، چرا پیامبر(ص) این اندازه تأکید بر عدم جدایی این دو ثقل داشتند و دلایل جدایی امت از قرآن و اهل بیت(ع) بعد از پیامبر(ص) از جمله محورهای موضوعی شب دوم این برنامه است.
وی عواقب و خطرات جدایی قرآن و اهل بیت(ع)، ثمرات و نتایج درکنار هم بودن قرآن و اهل بیت(ع)، گریه و عزاداری در مصایب اهل بیت(ع) مصداق تمسک و اینکه چطور می‌توانیم با زیارت امام رضا(ع) به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کنیم را از محورهای موضوعی شب سوم برنامه غریبانه ذکر کرد.
محمودی از پخش برنامه روضه خورشید به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) خبر داد و افزود: این برنامه 25 و 26 مهر ماه از ساعت 9 تا 11 از رادیو معارف پخش می‌شود.
وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه در برنامه روضه خورشید گفت: رسول ‌خدا(ص) برخاسته از میان خود مردم، رسول خدا(ص) غمخوار امّت و مسؤولان اسلامى همدل و همراه در سختى‌ها و گرفتارى‌ها از محورهای موضوعی این برنامه است.
مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: خیرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى‌توقّعى و تواضع به عنوان عوامل تأثیر کلام در دیگران در این برنامه در نظر گرفته شده و یادی از بقیع و بیان مصائب پیامبر(ص) در روزهای پایانی عمر شریفشان صورت می‌گیرد.
وی تطبیق آیه 128 سوره توبه بر شخصیت امام رضا(ع)، جلوه‌هایی از رأفت و مهربانی در زندگی امام رضا(ع) و مهربانی و محبت در سیره امام رضا(ع) را از دیگر محورهای موضوعی برنامه روضه خورشید برشمرد.
محمودی خاطرنشان کرد: ساده زیستی و قناعت و پرهیز از تجمل، احسان و کمک به نیازمندان و ثواب و اجر زیارت امام رضا(ع) و بیان مصائب حضرت از دیگر محورهای این برنامه است.
وی یادآور شد: امیر عباس خاقانی به عنوان تهیه‌کننده و حسین حیدری به عنوان مجری این دو برنامه هستند و حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی، کارشناس برنامه غریبانه و حجت‌الاسلام سید مجتبی سید سلیمانی، کارشناس برنامه روضه خورشید است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰