تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۹۳۴۶
محققان دانشگاه کمبریج یک بازی آنلاین جدید ابداع کرده اند تا از این طریق با انتشار اخبار جعلی و شایعات در مورد ویروس کرونا مقابله کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمدیکال نیوز، در ماه های اخیر اخبار جعلی و دروغین زیادی در مورد ویروس کرونا در جهان منتشر شده و این مساله موجب نگرانی و سردرگمی مردمی شده که می خواهند خود را در برابر این ویروس موذی مصون کنند.
بازی آنلاینی که برای اطلاع رسانی صحیح در مورد این ویروس طراحی شده، گو وایرال نام دارد و دولت انگلیس نیز از تولید آن حمایت کرده است. بازی یادشده با همکاری روانشناسان و کارشناسان شبکه های اجتماعی تولید شده و توانایی افراد برای تشخیص دادن اخبار جعلی از اخبار واقعی را افزایش می دهد.
در این بازی که اجرای آن به طور متوسط بین 5 تا 7 دقیقه به طول می انجامد، کاربر با روش های مورد استفاده به منظور تحریک عاطفی و پذیرش اخبار دروغین آشنا می شود و نمونه های متنوعی از اخبار دروغین شبکه های اجتماعی در مورد ویروس کرونا و نحوه تشخیص اخبار واقعی از دروغین برای وی توضیح داده می شود.
برخی اخبار دروغین منتشر شده در مورد ویروس کرونا می تواند منجر به مرگ افراد شود. به عنوان مثال، در سه ماه ابتدایی سال 2020 بیش از 6000 نفر در سراسر جهان به علت مصرف مواد شوینده و پاک کننده در بیمارستان بستری شدند. علت این اقدام انتشار خبر دروغینی در مورد امکان کشته شدن ویروس کرونا در صورت مصرف مواد شوینده و پاک کننده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما