نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اعلام کرد

مکاتبه با رئیس بنیاد مستضعفان برای حل مشکل مردم شهر رویان

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۹۲۹۵
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: مردم شهر رویان با ادعای بنیاد مستضعفان در صدور سند و پروانه‌های ساختمانی دچار مشکل هستند.
۰
plusresetminus
مکاتبه با رئیس بنیاد مستضعفان برای حل مشکل مردم شهر رویان
به گزارش بلاغ، ولی الله فرزانه در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه عرفی نمایندگان اظهار کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع یکی از وظایف نمایندگان خانه ملت علاوه بر قانونگذاری و نظارت است و ما تلاش می‌کنیم روزهای آخر هفته را در شهرستان‌های نور و محمودآباد پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های قانونی مردم باشیم،امروز هم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رویان این زمینه را فراهم کردند تا در خدمت مردم رویان و شهرستان نور باشیم.
 
وی با اشاره به بیشترین مطالبات و مشکلات مردم تصریح کرد: امروز اشتغال در راس نیازهای خانواده‌ها است و بیشترین خواسته مردم رویان هم در همین زمینه بود اما با ممنوعیت دستگاه‌های دولتی در جذب نیرو و رکود برخی شرکت‌ها اما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را رفع کنیم.
 
نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان دو مشکل اساسی شهر رویان خاطرنشان کرد:مردم شهر رویان با ادعای بنیاد مستضعفان در صدور سند و پروانه‌های ساختمانی دچار مشکل هستند که با پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر از گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و ما هم وعده دادیم تا با همفکری مسئولان و ملاقاتی که با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان منعقد می‌کنیم بتوانیم این مشکل چندین ساله مردم شهر رویان را هر چه سریعتر رفع کنیم.
 
فرزانه در ادامه یادآورشد: مشکل دیگر شهر رویان در تامین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌هایی مانند برخی ابنیه‌ها و پل‌ها است که گره ترافیکی شهر رویان را حل می‌کند که تلاش می کنیم تا با پیگیری بودجه‌ای این مشکل اعتباری رویان را مرتفع کنیم.
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به تنوع مطالبات مردم اظهارکرد: مشکل تامین برق تولید کنندگان، آموزشی، عقب نشینی معابر و... از جمله این مشکلات بود.
 
این مسئول در مورد ارتقای شهر رویان بیان‌کرد: ما و برخی از معتمدین شهر پیگیری‌هایی از قبل در این زمینه داشتیم این موضوع مشکلی برای شهرستان یا بخشی ایجاد نمی‌کند و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم شهر رویان را به بخش تبدیل بکنیم و قطعا با بخش شدن شهر رویان شاهد استحکام روابط بین دو شهر رویان و نور خواهیم بود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر رویان نیز اظهارکرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان تلاش کرد تا با برنامه ملاقات عمومی  با نماینده شهرستان در خانه ملت مطالبات شهروندان و مشکلات شهر رویان مطرح و با راهکار نماینده شهرستان مرتفع شود.  
 
کامبخش سالاریان مهمترین مشکلات مردم را در بحث بنیادعلوی و نداشتن سند نام برد و افزود: این مشکلات مطرح شد که با قول پیگیری نماینده شهرستان امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات رفع شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مطالبات و خواسته‌های مطرح شده در خصوص ارتقای شهر رویان و بخش شدن آن است که با پیگیری‌ها و مکاتباتی که در گذشته انجام شد روستاهایی که قبلا جز شهر رویان بودند باید مجدد الحاق شوند.
 
سالاریان در ادامه گفت: بیشترین مطالبات ارباب رجوع‌ها در خصوص مشکل سند بود و شهرداری و شورای اسلامی رویان مکاتبات زیادی در این خصوص داشته و در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم.
 
رئیس شورای شهر رویان در ادامه آسفات و روکش کوچه‌های سطح شهر و برخی معابر،احداث و تکمیل دیواره حفاظتی سبزه رود غربی ،احداث کانال دفع آب‌های سطحی شهر،بازسازی پیاده رو خیابان شهدا و احداث دیواره حفاظتی قسمت شمالی سبزه رود  را از اقدامات انجام شده در این مدت نام برد و افزود: بازار روس‌ها، جایگاه دو منظوره و بازار ماهی برای شهرداری رویان درآمد پایدار است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای پارک جنگلی رویان دنبال انتخاب سرمایه‌گذار هستیم اما نداشتن سند کارمان را با مشکل مواجه کرده است ولی تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم هم در خصوص سند اراضی و هم ارتقای شهر به نتیجه برسیم.

جعفر حسین زاده در حاشیه ملاقات عمومی نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: نخستین هدف از برگزاری این ملاقات تسهیل در دسترسی مردم شهر و اطراف رویان به نماینده شهرستان بود تا مردم در زمان کوتاهتر بتوانند به راحتی با نماینده ملاقات و مطالبات و مشکلات خود را مطرح و پاسخ های لازم از طرف نماینده را دریافت کنند.

وی گفت: دومین هدف از این ملاقات عمومی مطالبات شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان با نماینده شهرستان بود که در جلسه‌ای پیش از آغاز این ملاقات مطرح شد و شرح کامل وضعیت اسناد مالکیت مردم شهر رویان و مستندات به نماینده ارائه و مقرر شد با هماهنگی فرماندار شهرستان و سایر مسئولان در استان و در سطح ملی پیگیری شود.

شهردار رویان با اشاره به دومین موضوع مهمی که در جلسه با نماینده مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع ارتقای شهر رویان مطرح و از طرف نماینده شهرستان قول مساعد برای پیگیری داده شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان هیچ کمکی را در راستای تحقق مطالبات قانونی مردم شهر رویان دریغ نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به دو پروژه شاخص تعریف شده که نیاز به منابع مالی زیادی دارد و تأمین آن از منابع داخلی شهرداری امکان پذیر نیست، یادآورشد: اصلی ترین پروژه پل انتهای مسجد جامع یا کنار استخر نگین است که امکان اجرای این پروژه به تنهایی از طرف شهرداری وجود ندارد و با توجه به مکاتبات قبلی با استان و سوابق موجود امیدواریم بتوانیم منابع لازم را خارج از شهرداری شهر رویان جذب کنیم.

حسین زاده با اشاره به انجام عملیات حفاری کنار پل برای مطالعات اولیه مکانیک خاک که برای طراحی پل نیاز بود، افزود: خروجی این عملیات به مهندسین مشاور طرح ارائه می‌شود تا طراحی آن انجام شود و همزمان با طراحی و مطالعه به دنبال جذب منابع لازم برای کلنگ زنی تا پایان سال هستیم.

وی تصریح کرد: این پل جاده استراژیکی است که خیابان مسجد جامع و فرهنگ یک، دو و سه را به هم وصل می‌کند.

شهردار رویان با اشاره به مهمترین کارهای عمرانی در این شرایط کرونایی در 9 ماه گذشته، اظهارکرد: مشکل آب گرفتگی در عبادالاسلام و خیابان طبیعت دو، سه، چهار شهر رویان در ضلع جنوبی محور امام قبل از سال با عملیات حفاری و لوله گذاری به سمت دریا رفع شد.

این مسئول با اشاره به پروژه انتهای خیابان شهدا که در هفته دولت افتتاح شد، تصریح کرد: آب‌های سطحی در زمان بارندگی در ضلع جنوبی خیابان شهدا از کمربندی در حال احداث به صورت سیلاب بود که با احداث 200 متر کانال مشکل آبگرفتگی رفع شد.

حسین زاده گفت: احداث 125 متر بخش باقی مانده دیوار حائل سبزه رود شرقی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان به اتمام رسید و 100 مترباقی مانده دیوار شرقی سبزه رود که با اعتبار 600 میلیون تومان از منابع استانی و کشوری موافقت شد با بهبود وضعیت اقتصادی و تخصیص اعتبار تا انتهای سال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: پارک آزادگان در دست احداث شامل مجموعه زمین بازی کودکان، فضای سبز، زمین بازی چند منظوره که حدود 85درصد کار اجرایی آن به اتمام رسید در فهرست افتتاحیه دهه فجر قرار دارد.
شهردار رویان با اشاره به عملیات عمرانی و اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان آسفالت خاطرنشان کرد: برخی کوچه‌ها در هفته دولت کلنگ زنی شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: از مجموعه 12 کوچه در برنامه ریزی‌ها 6 کوچه به پایان رسید و عملیات زیر سازی مابقی کوچه‌ها در حال انجام است.

حسین زاده با اشاره به هدایت آب‌های سطحی در برخی کوچه‌ها یادآورشد: عملیات پیاده روسازی خیابان شهدا آغاز شد که بخشی از آن به اتمام رسید و بخش دیگر عملیات به علت شرایط تعطیلات پایان شهریور و رعایت شرایط خاص کسبه اواخر مهر آغاز می‌شود.
وی با اشاره به پیگیری مدیریت یکپارچه سواحل و موافقت اداره منابع کل طبیعی، افزود: با واگذاری مدیریت چهار و نیم کیلومتر از ساحل به شهرداری رویان از حقوق و منافع گردشگری به واسطه مدیریت آن به شهرداری رویان به عنوان منابع درآمدی پایدار استفاده می‌کنیم.

شهردار رویان با اشاره به توافق با سرمایه گذار برای احداث 300 متر دیواره ضلع شمالی سبزه رود اظهار کرد: عملیات اجرایی آن از اواخر مهر اجرایی می‌شود و کافه‌های ساحلی با ابلاغ منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان اجرایی و تا پایان سال کافه‌های ساحلی در انتهای خیابان شهید بهشتی راه اندازی می‌شود.

این مسئول گفت: عملیات جابجایی بازار ماهی با توافق شورای اسلامی شهر با اعتبار یک میلیارد تومان تا عید انجام و احداث 20 فقره تجاری در بازار روس‌ها با اعتبار بالغ بر 300 میلیون تومان در سال 98 اجرایی شد که با قیمت روز ارزش پروژه به یک میلیارد تومان می‌رسد که ماهانه 20 میلیون تومان درآمد پایدار برای شهرداری رویان ایجاد کرد.

حسین زاده با اشاره به پل روگذر رویان خاطرنشان کرد: این پروژه شهرستانی است که از دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان است و به چرخش ترافیکی خیابان شهدا به واسطه عبور ماشین های سنگین آسیب می‌رساند که با وجود منابع و درایت فرماندار ساعی شهرستان نور پروژه در حال انجام است.

وی یادآورشد: با راه اندازی طرح ترافیکی جدید و چراغ راهنمایی، عبور و مرور مردم به سمت بالا دست و شهر نور تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲