معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان سمنان خریداری شده و کاروان «مهر بانشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان به راه می‌افتد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلی‌رضا حاج‌قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار  در سمنان، با اشاره به فقر حرکتی دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم خانواده‌ها در ایام همه‌گیری ویروس کرونا اظهار کرد: نیمی از جمعیت ایران دچار کم‌تحرکی و بخش اعظمی از جمعیت کشورمان هم دچار اضافه وزن هستند.
او ادامه داد: برنامه‌های ورزشی شبکه آموزشی «شاد»، حداقل‌های آمادگی جسمانی و حرکتی را در ایام شیوع ویروس کرونا فراهم کرده است که تحرک دانش‌آموزان را حفظ می‌کند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید دانش‌آموزان را به حرکتی واداریم که سلامتشان را حفظ کند و از این‌رو، محتواهایی در بسته‌های آموزشی برای ارائه در شبکه شاد آماده شده است که در فضای مجازی نیز پخش می‌شود و در اختیار معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.
حاج‌قاسمی اضافه کرد: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان سمنان خریداری شده و در مدارسی که نیازمند این تجهیزات هستند، توزیع می‌شود.
او با بیان اینکه کاروان «مهر بانشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان سمنان به راه می‌افتد، ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی، احیای ابلاغ معلمان تربیت‌بدنی اقدام خوبی بوده که انجام شده است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در گذشته ابلاغ معلمان تربیت‌بدنی حذف شده بود و این ابلاغ‌ها مجدد احیا شده است.
حاج‌قاسمی بیان کرد: اولویت ابلاغ معلمان تربیت‌بدنی برای مدارس ابتدایی به لحاظ شرایط خاص دانش‌آموزان آن است.
او با اشاره به تجهیز اتاق ورزش برای توجه به سواد حرکتی در شهرستان‌های استان سمنان افزود: این اقدام انجام شده است تا الگویی برای مدارس سایر نقاط کشور شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: امسال بسته تحولی مطرح‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کنترل وزن و تناسب‌اندام اقدام خوبی رقم زده و کاهش سه درصدی توده چربی بدن در دانش‌آموزان در قالب این برنامه رخ داده است.
حاج‌قاسمی افزود: باید مراقبت کنیم تا از ترس کرونا در چاه چاقی و بی‌تحرکی نیفتیم؛ تقویت سیستم ایمنی بدن در مواجهه با ویروس کرونا بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.
او گفت: مسابقات ورزشی فیزیکی دانش‌آموزان در استان سمنان تعطیل و به‌صورت مجازی طراحی شده و به‌زودی به مدارس سراسر این استان ابلاغ می‌شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در صورت بازگشایی مدارس، استفاده از فضاهای روباز و رشته‌های کم‌برخورد در زنگ‌های ورزش در اولویت قرار می‌گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴