کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالانه بیش از ۷۹۴ هزار تن مواد معدنی از معادن اسفراین استخراج می‌شود

21 مهر 1399 ساعت 14:00

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت اسفراین گفت: سالانه بیش از ۷۹۴ هزار تن از ۳۴ فقره معادن فعال این شهرستان مواد معدنی استخراج می‌شود.


به گزارش بلاغ به نقل ازسروش جوان در گفتگو با خبرنگاردر اسفراین اظهار کرد: شهرستان اسفراین دارای پتانسیل بالایی در خصوص انواع مواد معدنی از قبیل سنگ‌آهن، گچ، سنگ‌آهک، بوکسیت، سنگ لاشه، زغال‌سنگ لاشه، سنگ تزئینی، مرمت، باریت، بنتونیت و سرب و روی می‌باشد که تاکنون ۵۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در این شهرستان صادرشده است.
وی گفت: از مجموع پروانه‌های صادره ۳۴ فقره فعال و ۱۰ فقره غیرفعال و تعداد ۱۵ فقره در مورد آنها ماده ۲۰ قانون معادن اعمال‌شده و به مزایده گذاشته‌شده‌اند.
سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت بابیان اینکه ۳۵۲ نفر در این معادن مشغول فعالیت می‌باشند گفت: میزان ذخایر معدنی اکتشاف شده در این معادن به مقدار ۴۴ میلیون ۸۰۱ هزار تن می‌باشد که سالانه بیش از ۷۹۴ هزار تن مواد معدنی از معادن فعال شهرستان استخراج می‌شود.
وی افزود: با عنایت به پتانسیل معدنی بالای شهرستان متقاضیان ثبت محدوده‌های معدنی چنانچه میانگین موجودی سه ماهه حساب بانکی انها بین ۵۰ میلیون تومان برای مواد معدنی گروه‌های ۱ تا ۳ و برای مواد معدنی گروه شش که ۱۲۵ میلیون باشد می‌توانند به نظام‌مهندسی معدن خراسان شمالی مراجعه و نسبت به اخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی اقدام نمایند.
جوان گفت: خریدوفروش معادن بدون هماهنگی با سازمان صمت ممنوع و عواقب احتمالی به عهده طرفین معامله می‌باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 439281

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439281/سالانه-بیش-۷۹۴-هزار-تن-مواد-معدنی-معادن-اسفراین-استخراج-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com