کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکلات تامین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده است

21 مهر 1399 ساعت 12:30

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید ساز و کارهای مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدفرید سپری شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی مدیریت سن مرغ گوشتی، مرغ سایز و شناسایی جمعیت دامی برای تخصیص نهاده که با حضور معاونین ستادی و نماینده سازمان صمت و نماینده دامپزشکی و تشکل‌های مرتبط استان کردستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی به عنوان اساس و اولویت وزارت جهاد کشاورزی، تامین نهاده برای تولیدکنندگان یک ضرورت مهم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: تخصیص نهاده دام با رعایت دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی با شرایط بهتری امکان‌پذیر خواهد بود.
وی افزود: نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید ساز و کارهای مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دستورالعمل‌های جدید چگونگی تخصیص نهاده به تولیدکنندگان تعیین شده که اجرای واکسیناسیون، پلاک‌کوبی دام‌های سنگین از جمله این شرایط دستورالعمل‌ها است و باید رعایت شود. 
وی با اشاره به دستور کار دوم جلسه مبنی بر اجرای طرح  پرورش طیور گوشتی  با سن 38 روز و وزن 1700 گرم، تأکید کرد: اجرای این طرح کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک، کاهش مصرف نهاده‌ها، کاهش افت ضایعات و افزایش کیفیت گوشت مرغ  را به همراه دارد. 
سپری خاطرنشان کرد: در راستای ترویج و آگاهی‌سازی و تنویر اذهان برای مصرف‌کننده با استفاده از ظرفیت رسانه‌های دیداری شنیداری مکتوب و مجازی اقدام شود. 
وی یادآور شد: این طرح موجب افزایش بهره‌وری در واحدهای مرغ گوشتی، کاهش مصرف نهاده‌های دامی و همچنین کاهش هزینه تولید کاهش و افزایش دوره‌های جوجه‌ریزی می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 439272

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439272/مشکلات-تامین-نهاده-ها-شرایط-ویژه-ای-واحدهای-تولیدی-فراهم-کرده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com