تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۹۲۷۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید ساز و کارهای مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدفرید سپری شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی مدیریت سن مرغ گوشتی، مرغ سایز و شناسایی جمعیت دامی برای تخصیص نهاده که با حضور معاونین ستادی و نماینده سازمان صمت و نماینده دامپزشکی و تشکل‌های مرتبط استان کردستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی به عنوان اساس و اولویت وزارت جهاد کشاورزی، تامین نهاده برای تولیدکنندگان یک ضرورت مهم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: تخصیص نهاده دام با رعایت دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی با شرایط بهتری امکان‌پذیر خواهد بود.
وی افزود: نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید ساز و کارهای مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دستورالعمل‌های جدید چگونگی تخصیص نهاده به تولیدکنندگان تعیین شده که اجرای واکسیناسیون، پلاک‌کوبی دام‌های سنگین از جمله این شرایط دستورالعمل‌ها است و باید رعایت شود. 
وی با اشاره به دستور کار دوم جلسه مبنی بر اجرای طرح  پرورش طیور گوشتی  با سن 38 روز و وزن 1700 گرم، تأکید کرد: اجرای این طرح کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک، کاهش مصرف نهاده‌ها، کاهش افت ضایعات و افزایش کیفیت گوشت مرغ  را به همراه دارد. 
سپری خاطرنشان کرد: در راستای ترویج و آگاهی‌سازی و تنویر اذهان برای مصرف‌کننده با استفاده از ظرفیت رسانه‌های دیداری شنیداری مکتوب و مجازی اقدام شود. 
وی یادآور شد: این طرح موجب افزایش بهره‌وری در واحدهای مرغ گوشتی، کاهش مصرف نهاده‌های دامی و همچنین کاهش هزینه تولید کاهش و افزایش دوره‌های جوجه‌ریزی می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴