تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۹۲۷۰
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از وجود ۱۰۱واحد گلخانه به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان تبریز خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر  شهرستان تبریز دارای  ۱۰۱واحد گلخانه به مساحت ۳۰ هکتار می باشد که با اقدامات لازم  با افزایش تعداد گلخانه ها این میزان تا پایان سال جاری به ۷۰ هکتار افزایش می یابد.
وی در خصوص وضعیت اراضی زیر کشت تبریز، تشریح کرد: 110 هکتار مرتع، 3 هزار و 600 هکتار باغ و 44 هزار هکتار اراضی کشاورزی در تبریز وجود دارد که 22 هزار هکتار اراضی دیم و 22 هزار هکتار نیز اراضی آبی را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: 8 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، 4 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، یک هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت کلزا و 2 هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان این‌که طی سال جاری در بخش آب و خاک، با اعتبار 445 میلیون تومان پروژه مرمت قنات‌ها انجام گرفته است، گفت: همچنین 500 هکتار از مزارع تبریز مجهز به آبیاری تحت فشار بوده که امسال مقرر شده تا 1200 هکتار نیز به این نوع سیستم آبیاری مجهز شود.
افشانی از توزیع حدود 37 هزار تن نهاده دامی بین دامداران خبر داد و گفت: 3 هزار و 700 راس گاو در سال گذشته اصلاح نژاد شده و در ایام کرونایی با وجود تعطیلی‌ها برای 4000 بهره بردار کلاس‌های ترویجی برگزار شده است.
وی ادامه داد: 26 واحد پرورش مرغ گوشتی، 22 واحد پرورش مرغ تخمگذار، 62 واحد دامی صنعتی و 493 واحد دامی سنتی در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر این‌که ایجاد پایانه گل و گیاه در تبریز بسیار ضروری است، متذکر شد: با احداث این پایانه تمام تولیدات گل و گیاه در سطح استان در یک محل مشخص جمع شده و منبع مهمی برای بخش گیاهی استان خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما