تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۹۲۴۶
با شروع فصل برداشت میوه در سی سخت و نبود نظارت کافی از چند روز پیش سبد میوه در شهر سی‌سخت نایاب شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ از قدیم‌الایام باغداری یکی از اصلی‌ترین شغل های مردم  شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف بوده که این مردم سخت‌کوش در اوج سختی‌ها و نداری‌ها تولید را تعطیل نکرده‌ا‌ند.
باغداری در شهر سی‌سخت زحمت خیلی زیادی دارد و سختی وقتی بیشتر نمود پیدا می‌کند که مسوولان کمتر به فکر باغداران هستند و باغدار به چشم خود می‌بیند که آقای مسوول بی‌خیال و بی‌توجه به تولید است.
 به گزارش فارس ده‌ها مشکل ریز و درشت رمق باغدار سی‌سختی را گرفته است بالا بودن نرخ انواع سموم و ادوات کشاورزی موجب شده همیشه شاهد ضررهای بسیار سنگین به باغداران شهرستان دنا باشیم.
باغداران از متولیان جهاد کشاورزی تقریبا نا امید شده‌‌اند اداره‌ای که نباید خنثی عمل کند. اداره ای که در شرایط بحرانی فصل برداشت میوه باید نظارت میدانی در این عرصه داشته باشد و از نزدیک بازار میوه را رصد کند و درد دل باغدار را بشنود.

 
سوال این است مگر می شود اداره جهاد کشاورزی به فکر باغدار باشد اما هنگام فصل برداشت، سبد میوه در شهر سی‌سخت پیدا نشود و باغدار شاهد خراب شدن محصول باشد.
مگر می‌شود اداره جهاد کشاورزی به فکر باغدار و افزایش تولید در سال جهش تولید باشد ولی روز به روز قیمت سبد میوه افزایش پیدا کند.
به گفته باغداران قیمت سبد میوه،کارگر،کرایه ماشین و بقیه مخارج را که از یک باغ میوه کم کنیم در پایان هیچ سودی برای باغدار باقی نمی‌ماند.
 موضوع قابل تأمل و بحث برانگیز این که در این شرایط فصل برداشت میوه و شروع فصل سرما تکلیف باغدارانی که منتظر فروش دست رنج خود هستند چه خواهد بود؟ مسئولان مربوطه باید چاره ای بیاندیشند و نگذارند باغدار از این بیشتر متحمل خسارت و ضرر شود.
 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴