عمران‌خان با انتقاد از تجمل‌گرایی سیاستمداران گذشته کشورش بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای سیاستمداران جهان معرفی کرد.
۰
plusresetminus
نخست‌­وزیر پاکستان: ساده‌­زیستی امام­‌خمینی(ره) الگویی برای تمام سیاستمداران جهان است
به گزارش بلاغ و به نقل از ایندیپندنت اردو نوشته است؛ «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: عده‌ای نادان تلاش کردند سفر نواز شریف به انگلیس را به حضور امام خمینی(ره) در فرانسه تشبیه کنند.

وی تصریح کرد: این مقایسه از مبنا غلط است زیرا نواز شریف خود از کشور‌ گریخته است و پرونده‌های فساد مالی مختلف علیه وی وجود دارد.

عمران‌خان گفت: مردم ایران امام خمینی(ره) را از صمیم قلب دوست داشتند و علت اصلی محبوبیت امام خمینی ساده‌زیستی ایشان بود.

نخست‌وزیر پاکستان افزود: زمانی که رهبر انقلاب اسلامی ایران از دنیا رفت از ایشان تنها یک خانه ساده باقی ماند نه کاخ‌ها و برج عظیم در لندن که متعلق به نواز شریف است. امام خمینی(ره) الگویی برای سیاستمداران جهان است و حتی مقایسه ایشان با نواز شریف مضحک است.

عمران‌خان گفت: وقتی خبر بیماری نواز شریف را در جلسه کابینه مطرح کردیم همه آن را باور کرده بودیم و حتی «شیرین مزاری» وزیر حقوق بشر پاکستان ‌اشک ریخت.

رهبر حزب تحریک انصاف که به سخنان «محمد زبیر» رئیس سابق ایالت سند و مقایسه انجام شده توسط او پاسخ می‌داد، گفت: مسئولین حزب نواز می‌خواهند مردم را فریب بدهند.

گفتنی است نواز شریف که به جرم فساد مالی به 7 سال زندان محکوم شده 8 ماه پیش به بهانه بیماری و مداوا از کشورش‌گریخته و به انگلیس رفته است. وی علی‌رغم وجود احضاریه‌های مکرر دادگاه حاضر به بازگشت به خاک پاکستان نیست.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴