تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۳۹۰۳۰
دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (علیه‌السلام) سخنرانی و به ماجرای حمله هواپیماهای رژیم بعث عراق به زوار اربعین اشاره کرد. او این را هم گفت که، پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، زمینه برای راهپیمایی اربعین، مجددا فراهم شد.
۰
plusresetminus
ماجرای حمله هواپیماهای صدام به راهپیمایان اربعین به روایت سید حسن نصرالله

به گزارش بلاغ، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان چهارشنبه ‌شب و به مناسبت اربعین (چهلمین روز شهادت امام حسین علیه‌السلام و شهدای کربلا) سخنرانی کرد و گفت که این مراسم در طول تاریخ وجود داشته ولی در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژیم صدام از برگزاری آن جلوگیری می‌کرد و اجازه راهپیمایی به شیعیان را نمی‌داد و حتی در برخی سال‌ها این رژیم اقدام به هدف قرار‌دادن زوار امام حسین‌(ع) با هواپیما و بالگرد کرد. او گفت که به همراه شهید سید «عباس موسوی»، دبیرکل سابق این حزب و جمعی از طلبه‌ها در آن زمان، به چشم خود این جنایت را دیده است.

رهبر مقاومت لبنان پس از ارائه توضیحاتی راجع به تاریخ برپایی راهپیمایی اربعین گفت: «پس از آغاز جنبش بیداری اسلامی در چند کشور اسلامی به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی و تحول بزرگی که در منطقه حاصل شد و همچنین پس از سقوط نظام صدام در عراق زمینه برای برگزاری مراسم اربعین فراهم شد».

او اربعین امام حسین‌(ع) را از رویدادهای بزرگ دانست و گفت که «باید دید، راز اینکه این رویداد با مرور زمان و به رغم اقداماتی که برای مقابله با زنده نگه داشتن آن شده است فراموش نشده، چیست»؟ .

او افزود «امام حسین‌(ع) شخصیتی منزوی نبود، بلکه در متن حوادث حضور داشت و به دلیل نسبتی که با پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا‌(ع) و همچنین به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی که داشتند، در بین مردم شناخته شده و معروف بودند».

سید مقاومت به حدیث نبوی «الحسینُ منی و أنا من الحسین» نیز اشاره کرد و گفت که منظور پیامبر اسلام(ص) صرفاً رابطه نسبی نبود بلکه فراتر از این، ناظر به رابطه اخلاقی و شخصیتی بین ایشان است و امام حسین(ع) در خیلی از جهات و ویژگی‌های شخصیتی به جدشان شباهت داشتند...منظور این است که اگر او را حمایت کنی گویا که مرا حمایت کردی و اگر با او دشمنی کنی، گویا با من دشمنی کرده‌ای. کسی که او را دوست بدارد گویی که مرا دوست داشته است. یعنی اینکه او را تنها نگذارید و از او حمایت کنید».

گفتنی است، مراسم اربعین امسال به علت شیوع بیماری کرونا روز پنجشنبه محدود‌تر از چند سال اخیر برگزار شد. چنان‌که دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت که باید به توصیه‌های ایشان در این باره با توجه به شیوع ویروس کرونا عمل کرد و از دور زیارت اربعین را به جا آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷