تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۳۹۰۲۶
قیمت سیمان پاکتی با موافقت سازمان حمایت و به دلیل بالا رفتن قیمت مواد پتروشیمی افزایش پیدا کرد.
۰
plusresetminus
با موافقت سازمان حمایت؛ سیمان پاکتی گران شد
به گزارش بلاغ، براساس توافقات به عمل آمده انجمن سیمان با سازمان حمایت، قیمت سیمان پاکتی افزایش پیدا کرد.

در ابلاغیه انجمن سیمان به شرکت‌های سیمان آمده است: پیگیری‌های مستمر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و پس از هماهنگی با رئیس ‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به افزایش قیمت کیسه‌های پروپیلن که ناشی از افزایش قیمت مواد پتروشیمی بوده است، سازمان مزبور (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) با افزایش نرخ سیمان پاکتی موافقت کرده مراتب را به 31 استان ابلاغ کرده است.

براساس این ابلاغیه اولین موافقت با افزایش قیمت سیمان پاکتی به میزان هر تن، 40 هزار تومان نسبت به قیمت‌های مصوب توسط سازمان صنایع استان سیستان و بلوچستان در همان روز (15 مهرماه) صورت پذیرفته است.
این مقام صنفی، طی این نامه از مدیران عامل شرکت‌های سیمان خواسته هرچه سریع‌تر پس از هماهنگی با سازمان صنایع استان حوزه استقرار کارخانه، نسبت به تعدیل نرخ فروش سیمان پاکتی اقدام شود. البته تأکید شده «ترتیبی اتخاذ فرمایند تا از هرگونه کمبود سیمان پاکتی در محدوده توزیعی آن شرکت جلوگیری به عمل آید.»

گفتنی است، سیمان و فولاد دو عامل بسیار اثرگذار در کارگاه‌های عمرانی کشور است و قیمت این دو مصالح ساختمانی اهمیت بسیاری دارد. روز دوشنبه ششم مردادماه سال جاری هر تُن سیمان فله‌ای با احتساب کرایه حمل، ۲۹۰ هزار تومان تعیین شد. هر کیسه سیمان پاکتی در درب کارخانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده هم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

همچنین در تیرماه امسال، به دنبال مخالفت سازمان حمایت مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان باطل و فقط تولیدکنندگان امکان افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها را پیدا کردند. دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان همان زمان گفته بود: تلاش می‌کنیم در مقطع بعدی، یعنی اوایل مهرماه بتوانیم مجوز دیگری برای تعدیل قیمت محصولاتمان داشته باشیم تا افزایش هزینه تولید جبران شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴