تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۳۹۰۱۴
امام جمعه شهر زیراب با اشاره به سخن رهبری، تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی را مدیریت جهادی و دفاع مقدسی عنوان کرد.
۰
plusresetminus
مدیریت جهادی تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب به اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: امسال همه ما جاماندگان اربعین بودیم و اما ملت ما چه زیبا عمل کردند؛ چه امسال که در فضای مجازی جلوه دیگری از اربعین رخ نمود و چه در زمانی که راه کربلا باز بود و نقش آفرینی کردند و کل مردم از هر دینی بزرگ‌ترین اجتماع طول تاریخ زمین از نجف تا کربلا را شکل دادند و بعد از برطرف شدن ویروس کرونا، این اجتماع باز هم شکل خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اجتماع بی‌نظیر اربعین، جمع شدن مردم و این اجتماع را به کمک دست دیگری دانست و گفت: خداوند جامعه بشری را حول محور امام حسین علیه السلام جمع می‌کند تا دنیا را آماده ظهور فرزند امام حسین علیه السلام کند و اربعین این آمادگی را ایجاد می‌کند.
 
امام جمعه شهر زیراب به بایکوت رسانه‌های بیگانه در پوشش مراسم اربعین در طی این 10 سال اشاره و خاطرنشان کرد: این اجتماع با وجود بایکوت خبری آنها اینچنین پرشور برگزار شده است و اگر درز پیدا می‌کرد، چه می‌شد؟
 
این مسئول با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا مبنی بر اینکه امام حسین علیه‌السلام خونش را داد تا بنده‌های خدا از جهالت و سرگردانی نجات یابند، در رابطه با جهل در این فراز گفت: دو نوع جهل داریم یکی جهل در برابر عالم است که این جهل لزوما عاقبت به شر نمی‌شود و چه بسیار افراد بیسواد که ایمان راسخ به خدا و معاد داشتند اما در این فراز منظور از جهل، جهل تشخیصی است؛ افرادی که به ظاهر جاهل نیستند و حتی حافظ قرآن و مفسر هستند اما جهل در تشخیص دارند و به علی 25 سال بیل دادند و جایگاه علی را تشخیص ندادند و علی علیه‌السلام را با معاویه برابر دانستند و حسین علیه السلام را با یزید برابر و حتی پایین‌تر دانستند و برای اجبار بیعت با یزید او را به شهادت رساندند.
 
رضایی با بیان اینکه با تبلیغ بنی امیه مردم دست از علی و حسین علیه السلام کشیدند و به سمت معاویه و یزید رفتند، نکته مهم اربعین را عدم تشخیص نادرست عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغ دشمن این است تا ما در برابر افرادی که خیرخواه ما هستند موضع‌گیری کنیم و بدانیم هرجا که تشخیص درست دادیم موفق شدیم و جهل در تشخیص به ما ضربه زده است.
 
وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ملت ما درست تشخیص دادند که امام امت خیرخواه و ولی فقیه آنان است و جانشان را برای امام فدا کردند و ما موفق شدیم، افزود: با تشخیص درست فرزند خلف معنوی امام، رهبری، با هم دشواری‌ها را سپری کردیم و این تشخیص موجب شد تا ما به پیروزی بزرگ دست یابیم و با از میان رفتن این تشخیص، شکست حتمی است.
 
امام جمعه شهر زیراب با اشاره به شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی توسط منافقان کوردل، گفت: منافقان خسارات بزرگی به پیکره ملت و کشور ما وارد کردند اما خون پاک این شهدا است که ملت و کشور ما را تا کنون در برابر دشمنان حفظ کرده است.
 
این مسئول با بیان اینکه در این ایام مردم مظلوم یمن فراموش شده‌اند، به بمباران مردم یمن توسط محور عبری، عربی و غربی و شهادت عده کثیری از مردم اشاره و اظهار کرد: سازمان‌های بین المللی مدعی حقوق بشر نیز با سکوت خود مهر تأیید بر این جنایت می‌زنند.
 
رضایی با اشاره به سخنرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه امریکا از برجام خارج شده و حق دخالت ندارد اما ادامه تحریم تسلیحاتی ایران و عدم بهره‌مندی ایران از فواید برجام و تلاش برای ایجاد رابطه تجاری با ایران، این سخنان را مصداق ضرب‌المثل خودش می‌کشد و خودش تعزیه می‌گیرد دانست و گفت: حرف آنها در شروع تجارت اقتصادی با ایران تنها یک بازی سیاسی بوده و تنها راه نجات ما توجه به توان داخل است و معطوف کردن برنامه‌های کشور به اقدام کشورهای اروپایی شروع شکست است و آنها فرقی با امریکا ندارند.
 
وی ترامپ و سردمداران اروپا را بزرگ‌ترین دشمن حال حاضر امام حسین علیه السلام برشمرد و افزود: علاوه بر این ما ایرانیان بغض دیگری هم نسبت به ترامپ داریم چرا که سردار ما را به شهادت رسانده و با این کار گورش را کنده و در حال حاضر نیز در نظرسنجی‌ها 10 پله از رقیب خود پایین‌تر است.
 
امام جمعه شهر زیراب با اشاره به سخن رهبری، تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی را مدیریت جهادی و دفاع مقدسی عنوان کرد و گفت: اگر ما تجربیات گام نخست را در گام دوم انقلاب نیز به کار بندیم، موفق می‌شویم و اگر بخواهیم آرمان‌ها را تغییر دهیم دیگر چیزی از انقلاب نمی‌ماند.این مسئول در پایان با توجه به موفقیت مدیریت و کارکنان شرکت معدنی سامان سوادکوه و نمونه استانی شدن آنها، بر اهمیت تشویق و حمایت از افرادی که خدمت‌گزار، تأکید کرد و رمز پیروزی و موفقیت را وحدت کلمه و دوری از تفرقه و قوم‌گرایی دانست و افزود: باید از هر که توان دارد و برای مردم کار می‌کند، حمایت کنیم و کار خوب از هر که باشد، خوب است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴