تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
کد مطلب : ۴۳۸۹۶۶
اتحادیه جهانی کشتی از فدراسیون های عضو خود خواسته تا حضور یا عدم حضور خود در رقابت‌های جهانی را اعلام کنند.
۰
plusresetminus
تردید در برگزاری مسابقات جهانی کشتی 2020/اتحادیه جهانی توپ را به زمین فدراسیون‌ها انداخت!

به گزارش بلاغ، در شرایطی که قرار بود نظر نهایی اتحادیه جهانی کشتی درباره برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جهانی 2020 دیروز اعلام شود،‌این اتحادیه با صدور اطلاعیه ای تصمیم‌گیری درباره این رقابت ها را به زمان دیگری موکول کرد. در حالی که اتحادیه جهانی کشتی ابتدا دهم مهر و سپس چهاردهم این ماه را برای اعلام خبر قطعی برگزاری یا عدم برگزاری این رقابتها مشخص کرده بود اما به نظر می رسد تغییرات مداوم در میزان همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان و عدم اطمینان قطعی بسیاری از کشورها از امکان حضور در رقابت های جهانی، اتحادیه جهانی کشتی را نیز در تصمیم گیری نهایی دچار تردید کرده است.

اتحادیه جهانی کشتی تا تاریخ ۱۷ مهر ماه (فردا) به تمامی فدراسیون های عضو فرصت داده تا صراحتا اعلام کنند که درصورت برگزاری رقابت های جهانی در تاریخ های از پیش تعیین شده، در این رقابتها شرکت خواهند کرد یا خیر.
ایران مخالفت خود را اعلام کرد.

درخواست از فدراسیون های ورزشی برای اعلام نظر خود نشان دهنده آن است که لالوویچ و همکارانش تصمیم‌گیری درباره برگزاری مسابقات را به فدراسیون های ورزشی واگذار کرده اند. ایران از جمله کشورهایی است که پیش از مخالفت ضمنی خود را با برگزاری مسابقات جهانی 2020 اعلام کرده بود. غیر از ایران کشورهایی چون امریکا نیز مخالف برگزاری مسابقات جهانی هستند.

چندی قبل محمد امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در این باره گفت: این موضوع کاملا درست است و روس‌ها شدیدا پیگیر برگزاری رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ هستند. در مقابل، ایران و آمریکا نیز در جهت لزوم حفاظت از سلامت ورزشکاران، صراحتا مخالفت خود را با برگزاری این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به اتحادیه جهانی اعلام کرده‌اند.

سخنگوی فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه اولویت نخست کشتی ایران کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۱ توکیو است، گفت: در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و همچنین در پیش بودن المپیک، نمی‌توانیم سلامت ورزشکارانمان را با حضور در رقابت های جهانی به خطر بیندازیم. شرایط کشور ما، آمریکا و دیگر نقاط جهان بدلیل شیوع کرونا مساعد نیست و باید ابتدا در جهت حفاظت از سلامت کشتی‌گیرانمان برنامه‌ریزی کنیم. به اعتقاد ما برگزاری رقابت‌های جهانی، سلامت کشتی‌گیران را به خطر می اندازد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر اتحادیه جهانی رای به برگزاری این رقابت‌ها بدهد، موضع ایران چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در این‌باره پس از اعلام نظر قطعی اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود. پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی نظر خود را اعلام کند، ما نیز درباره آن فکر خواهیم کرد تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

خطرات برگزاری رقابت های جهانی
خطرات برگزاری مسابقات کشتی در زمان شیوع ویروس کرونا به اندازه‌ای است که دکتر شادگان رییس ایرانی کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت:‌اطلاعات بدست آمده از بهبودیافتگان کرونا نشان می‌دهد این ویروس تاثیر عمیقی بر فیزیولوژی بدن این افراد داشته که از آن جمله می‌توان به کاهش ظرفیت اکسیژن گیری آن‌ها اشاره کرد. شاید این موضوع بر نحوه کار افراد عادی خیلی تاثیر چشمگیری نگذارد اما قطعا بر عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای تاثیر زیادی می‌گذارد و حتی می‌تواند مانع ادامه فعالیت آن‌ها در ورزش حرفه‌ای شود. بنابراین ورزشکاران و کشتی‌گیران فکر نکنند در نهایت اگر هم به این ویروس مبتلا شوند آن را شکست می‌دهند و به مسابقات بازمی‌گردند. این ویروس اصلا شوخی‌بردار نیست و می‌تواند به پایان عمر حرفه ای ورزشکاران منجر شود.
وی همچنین یادآور شد: روس‌ها خیلی به دنبال برگزاری رقابت های جهانی ۲۰۲۰ هستند و اینطور به نظر می‌رسد که خیلی وخامت اوضاع را درک نکرده اند، کمااینکه مشاهده کردید آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در این کشور رشد فزاینده‌ای داشت. در مقابل، کشورهایی مثل ایران، کانادا و ... بر ضرورت حفظ سلامتی ورزشکارانشان تاکید دارند و تمایلی به ازسرگیری سریع رقابت‌های کشتی ندارند.

دلیل اصرار روس ها بر برگزاری مسابقات چیست؟
بر خلاف ایران ، روسیه از جمله کشورهایی است که تمایل به برگزاری مسابقات جهانی دارد و حتی رایزنی‌هایی با اتحادیه جهانی کشتی انجام داده تا این مسابقات در زمان مقرر خود به میزبانی صربستان برگزار شود. اما چرا روس‌ها روی برگزاری مسابقات جهانی در سالی که دنیا با ویروس مهارنشدنی و عجیبی رودررو شده، اصرار دارند؟ در این رابطه می‌شود چند موضوع را در نظر گرفت. اول اینکه روس‌ها در زمینه کنترل این بیماری در کشورشان اینطور که آمار رسمی می‌گوید، از کشورهای مدعی کشتی چون ایران، آمریکا، ترکیه و... وضعیت به مراتب بهتری دارند.

دوم اینکه تصور روس‌ها این است که با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشورهای رقیب، آنها امکان تمرین و برگزاری اردو و حضور در مسابقات با آمادگی کامل را ندارند و به این شکل آنها مدال‌ها را درو خواهند کرد، هرچند که آنها معمولا رده‌های اول و دوم مسابقات را از آن خود دارند. مورد سوم اینکه روس‌ها به واسطه وسعت و فراگیری کشتی در این کشور، مدعی اصلی این رشته در دنیا می‌دانند و به دنبال این هستند که حرف‌شان به کرسی بنشیند، ضمن اینکه آنها همیشه در اتحادیه جهانی صاحب کرسی‌های پرقدرتی هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴