کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقی‌ها امسال به نیابت از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پیاده‌روی اربعین می‌روند

13 مهر 1399 ساعت 6:48

چند روز مانده تا اربعین حسینی، در حالی زائران عراقی با پای پیاده راهی کربلا شده‌اند که میلیون‌ها عاشق و دلداده ‌امام حسین(ع) در ایران و کشورهای دیگر در حسرت محرومیت از حضور در این حماسه بزرگ هستند.


به گزارش بلاغ، ادامه شیوع کرونا  باعث شده است تا میلیون‌ها زائر ایرانی و زائران کشورهای دیگر از حضور در مراسم حماسی و باشکوه پیاده‌روی اربعین در کشور عراق محروم شوند.

زائران عراقی چند روزی است راهی طریق‌الحسین(ع) شده‌اند تا با پای پیاده خود را به کربلا برسانند.

موکب‌داران باکرامت و باسخاوت عراقی اما این روزها از اینکه برخلاف سال‌های قبل توفیق کمتری در خدمت به انبوه زائران امام حسین(ع) به‌ویژه خیل چند میلیونی زائران ایرانی دارند ناراحت و غمگین هستند.

اما این اربعین تفاوت مهم دیگری با سال‌های قبل دارد. امسال جای دو ابرمرد و قهرمان مبارزه با ‌تروریست‌های تکفیری یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بین زائران اربعین خالی است. هرچند این دو شهید سرافراز مزد یک عمر مجاهدت خود را با رسیدن به محضر ارباب شهیدشان گرفته‌اند و در واقع جای همه ما در بزم عاشقانه و بهشتی آنها خالیست.

مردم قدرشناس عراق امسال در مسیر راهپیمایی اربعین با حمل تصاویر شهیدان سلیمانی و ابومهدی یاد آنها را گرامی‌ داشته و قدم‌های خود را به نیابت از آنها برمی‌دارند.

و چه کسی است که نداند امنیت امروز عراق و مسیر دلدادگی زائران حسینی مرهون مجاهدت و خون‌های پاک شهیدان مدافع حرم و این دو فرمانده شهید است.


کد مطلب: 438894

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438894/عراقی-ها-امسال-نیابت-سردار-سلیمانی-ابومهدی-المهندس-پیاده-روی-اربعین-می-روند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com