تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۸۹۱
رئیس کمیسیون عمران مجلس با‌ اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان طی یک‌سال اخیر، گفت: این در حالی است که قیمت فروش این محصولات در بازار ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.
۰
plusresetminus
اختلاف ۲۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان از کارخانه تا بازار

به گزارش بلاغ، محمدرضا رضایی‌کوچی با انتقاد از وضعیت بازار مصالح ساختمانی در کشور، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل نبود سیاست‌گذاری درست و خلأ نظارتی، قیمت مصالح ساختمانی در کشور افزایش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: طی یک سال اخیر قیمت تمام شده محصولاتی مانند فولاد و سیمان حدود 20 درصد افزایش یافته، اما عملاً شاهدیم که قیمت فروش این محصولات در بازار حدود 220 درصد افزایش یافته است. رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این آمارها نشان می‌دهد بخش زیادی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به دلیل فعالیت دلالان و سوداگران رخ داده است و عملاً سود این بخش به جیب این گروه‌ها می‌رود. رضایی‌کوچی تصریح کرد: در شرایط کنونی فروشندگان مصالح ساختمانی این محصولات را با قیمت دلخواه در بازار به فروش می‌رسانند، این افراد هر وقت که بخواهند این محصولات را صادر کرده و گاهی اوقات نیز در بورس عرضه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت بازار مصالح ساختمانی نشان می‌دهد مکانیزم دقیق و نظام‌مندی برای تولید و عرضه مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: این مسئله موجب افزایش قیمت تمام‌شده مسکن در سال‌های اخیر شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: وضعیت کنونی بازار مصالح ساختمانی موجب شد که مجلس یازدهم در طرح جهش تولید و تأمین مسکن به مسئله مذکور ورود کند، از این رو در این طرح بر این مسئله تأکید شده که برای تولید مساکن انبوه، تولیدکنندگان باید محصولات خود را با سود متعارف عرضه کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما