تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۳۸۷۸۰
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به حرف هایی که بدون پشتوانه زده می شود توجه نداشته باشید چراکه برخی افراد این حرف ها را مطرح می کنند که 7 سال مسئولیت داشتند اما درحال حاضر به دنبال نسبت دادن مسائلی بی اساس به مجلس هستند.
۰
plusresetminus
عده‌ای ناکارآمدی 7 ساله را به مجلس ‌نسبت می‌دهند/توجه به ثبات اقتصادی دولت سیزدهم در بودجه سال 1400
به گزارش بلاغ، محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره 72 شهید شهر هادی شهر که با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه کربلا، استاندار مازندران و جمع پرشور مردم بابلسر در روستای قادی‌محله این شهرستان برگزار شد اظهارکرد: مازندران استان دلاورمردان بوده که رشادت‌های آن‌ها در دفاع مقدس مثال‌زدنی است و همچنین در دفاع از حرم به گواه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درخشیدند.

دفاع مقدس تجلی قدرت‌های علمی و نظامی امروز است
وی با اشاره به اینکه تمام این شکوه و عظمتی که در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم به خاطر نقش مردم بوده که حقیقت شکوه‌آفرین و افتخارآفرین را خلق کرد، خاطرنشان کرد: امام امت به مردم آموخت که با ایمان، باور به سنت‌های الهی و تصمیم‌گیری‌های مردم هیچ قدرتی توان مقابله با این ملت رشید را نخواهد داشت و مردم با رهنمودهای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام(ره) به ما آموخت که این تهدیدها وقتی که ما خداباوری و مردم باوری داشته باشیم هیچ جنگی اعم از نظامی، فرهنگی یا اقتصادی نمی‌تواند بر ما غلبه کنند.

این مسئول ادامه داد: هدف دشمنان در دفاع مقدس این بود که طی چند روز جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما نه تنها هیچ یک از این خواسته ها تحقق پیدا نکرد بلکه امروز می بینیم که دشمنان آن روز کجا قرار دارند و انقلاب اسلامی و مسلمین به برکت مجاهدت و ایمان راسخ ملت بر قله عزت و افتخار ایستاده است.

قالیباف با بیان اینکه خداباوری منطق شهدا بوده و دفاع مقدس منشا قدرت های علمی و نظامی است گفت: درحالی که ما در دوران دفاع مقدس از داشتن سیم خاردار محروم بودیم اما هم‌اکنون به 5 کشور برتر قدرت هوا و فضا دست پیدا کردیم که از منطق شهدا و خداباوری است.

تفکر نگاه به دشمن درماندگی به‌همراه دارد

وی تصریح کرد: دفاع مقدس به ما نشان داد که ما می‌توانیم دست خالی پیروز شویم اما برخی افراد به جای توجه کردن به توانایی‌های داخلی دست به دامن دشمن می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور دو فرهنگ و تفکر وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک تفکر در کشور می تواند موشک کروز تولید کند اما کنار آن فرهنگی وجود دارد که اعتقاد به خودباوری ندارد و در ساخت برف پاک کن ماشین مانده است.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده است، ادامه داد: فشار معیشتی و اقتصادی نه تنها بر طبقه مستضعف بلکه حتی در طبقه متوسط مشکلاتی زیادی را به‌وجود آورده و این مشکلات را ما حس می‌کنیم.

قالیباف گفت: درحالی که یک فرد با طبقه متوسط می‌توانست در دو سال قبل با حقوق یک ماه خود دو سکه بخرد اما متاسفانه هم‌اکنون با حقوق 5 ماه خود نمی‌تواند یک سکه حتی بخرد.

ظرفیت برطرف شدن مشکل در کشور وجود دارد

وی با اشاره به اینکه کشور ظرفیت برطرف کردن مشکلات را دارد افزود: البته ما در مجلس مسئول اجرایی کشور نیستیم و بنابر قانون حق دخالت در امور اجرایی را نداریم و وظیفه قانونگذاری و نظارت درست بر اجرای قانون را داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم که برای سیاست‌گذاری درست و اجرای صحیح قانون با شدت و دقت در مجلس بر این موضوع نظارت کرده و مردم را طلبکار خود می‌دانیم و باید به آن‌ها پاسخگو باشیم.

این مسئول ادامه داد: به حرف‌هایی که بدون پشتوانه زده می‌شود توجه نداشته باشید چراکه برخی افراد این حرف ها را مطرح می‌کنند که 7 سال مسئولیت داشتند اما درحال حاضر به‌دنبال نسبت دادن مسائلی بی اساس به مجلس هستند.

به حاشیه نمی‌رویم

قالیباف بیان کرد: درحال حاضر بخش مهمی از مشکلات کشور ما سوء مدیریت در استفاده از منابع است چراکه مردم را از اقتصاد حذف کرده‌ایم و تصدی‌گری می‌کنیم که این وضعیت محکوم به فساد است.

وی تصریح کرد: ما در مجلس هرگز به حاشیه نخواهیم رفت و در برنامه هفتم توسعه، برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: ما امروز نیازمند فرهنگ شهدا هستیم که با استفاده از نخبگان و جوانان می توانیم به افتخارات خوبی برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه 4 ماه از مجلس گذشته اما دو ماه آن مربوط به مسائل داخلی مجلس بود و در دو ماهی که پشت سر گذاشته‌ایم کارهای خوبی مانند توجه به مشکلات مسکن و خانه‌های خالی و جهش تولید مسکن را درنظر گرفتیم.

توجه به ثبات اقتصادی در بودجه 1400

این مسئول با اشاره به اینکه ما در کشور سالی یک میلیون مسکن نیازمند هستیم، ادامه داد: بنیاد مسکن 200 هزار مسکن و مردم 300 هزار مسکن برای خودشان می سازند اما با این حال 500 هزار مسکن کم داریم که در برنامه اصلی پیگیری برای جبران این کمبودها است.

قالیباف بیان کرد: طی 25 روز برای افزایش سرمایه بورس به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید که به دولت ابلاغ شد تا به مرحله اجرا برسد.

وی اظهار کرد: مصمم هستیم تا در بودجه سال 1400 به نحوی عمل کنیم که برای دولت سیزدهم ثبات اقتصادی را به همراه داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کمک به دولت از هیچ موضوعی کوتاهی نمی‌کنیم خاطرنشان کرد: برخی ها به‌دنبال ایجاد تشتت هستند اما ما هیچگاه به دنبال این کارها نیستیم اما حق خود و مردم را پیگیری می‌کنیم.

قالیباف گفت: ما در جنگ اقتصادی باید میان مردم باشیم و البته در میدان هستیم و امیدواریم که بتوانیم این وظایف را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴