تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۳۸۷۷۹
امام جمعه نکا اربعین را مرتبه نازله عاشورا و به نوعی عاشورای دوم تعبیر کرد و گفت: کسانی که عاشورا را خوب تکریم و تجلیل کردند باید با همان شکوه مراسم اربعین را با رعایت تمام جوانب بهداشتی برگزار کنند.
۰
plusresetminus
لزوم تکریم اربعین با همان شکوه عاشورا/ جسارت به مقدسات خود را نمی‌پذیریم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن اربعین و اهمیت و قداست آن، خاطرنشان کرد: اربعین یعنی حضور جابر و حضور مجدد اهل بیت در کنار شهدا، ما برای اربعین ارزش و اهمیت زیادی قائل هستیم و اربعین در حقیقت در مرتبه نازله عاشورا بوده و ما آن را عاشورای دوم تعبیر می‌کنیم.

وی افزود: کسانی که عاشورا را خوب تکریم و تجلیل کردند باید با همان شکوه مراسم اربعین را با رعایت تمام جوانب بهداشتی برگزار کنند.
امام جمعه نکا با بیان اینکه این ایام برای اهل بیت و محبان آنها غمبار است، خاطرنشان کرد : اربعین، امام حسین، حضرت عباس ، پیامبر و قرآن برای ما مقدس هستند و مردم برای رفع حاجات و مشکلا خود به آنها متوسل شده و آنها را حل خواهند کرد.

این مسئول با ابزار تأسف از از اینکه بر خلاف ما دنیا اینطور نیست و هرچند وقت شاهد جسارت به مقدسات خود در دنیا هستیم، اضافه کرد: در سوئد نسبت به قرآن ما جسارت شد، دولت آنها  هم خبر دارد اما این را نمی‌پذیریم، هماهنطور که ما انجیل را قبول داریم و حتی به تورات تحریف شده هم احترام می‌گذاریم و حضرت عیسی را قبول داریم همانطور که اگر  از پیامبران یکی را قبول نداشته باشیم اصول دین ما مشکل دارد پیدا خواهد کرد‌.
وی گفت: چندی قبل یکی از نشریات فرانسوی به پیامبر جسارت کرد و از پیامبر کاریکارتور کشید که البته به آنجا رفتند و آن محل را به اتش کشیدند، کاریکاتوریست هم کشته شد، اما مجددا چند روز قبل دوباره این جسارت انجام شد.

محمدی لائینی تصریح کرد: ما برای دیگر اقوام و اعتقادهایشان احترام قائل هستیم و اجازه جسارت به آنها را به خودمان نمی‌دهیم و متقابلا جسارت به مقدسات خود را نمی‌پذیریم اما این جسارت‌ها نشان از خبث طینت آنها دارد و نشان می‌دهد که چقدر کینه دارند و این برای ما خوب است چرا که متوجه می‌شویم ما در عرصه‌های مختلف پیروز شدیم، انقلاب ما صادر شده و آنها نمی‌توانند عزت، آزادی و پیروزی ما را ببینند و خشم و حسادت خود را اینگونه نشان می‌دهند.

وی افزود:  این در واقع غلبه تعصب و غریزه بر علم و دانش است، آنها از نظر و علم دانش خوب و در رتبه بالایی هستند اما به خاطر تعصب و غریزه اینطور رفتار می‌کنند و این چیزی است که عقل را می‌پوشاند.

امام جمعه نکا متذکر شد: امسال راهپیمایی اربعین منتفی شد و به دلیل شرایط موجود فعلا دست ما از زیارت کوتاه است، اما ارادت ما به اهل بیت از بین نرفته بلکه بیشتر هم شده، این بارگاه و گنبدهایی که می‌بینیم از گذشته تا الان برای ایرانیان است.

وی به کمک‌های مردم نکا برای ساخت عتبات در کشور عراق پرداخت و افزود: مردم شهرستان نکا هم حدود یک‌ونیم میلیارد برای باسازی عتبات و عالیات از چند سال گذشته تا الان  کمک کردند، ستاد بازسازی عتبات عالیات هم خیلی خوب عمل می‌کند و مردم ما می‌توانند به جای کسب ثواب پیاده‌روی که امسال شرایط آن مهیا نیست به اهدای نذورات خود ادامه دهند.
 
* غرب به دنبال حقوق حیوانات است اما کودکان یمن را نمی‌بیند
در ادامه محمدی لائینی به مناسبت‌های مهم هفته پیش رو پرداخت و با اشاره به در پیش بودن ۱۳ مهر که روز نیروی انتظامی است اظهار کرد: همانطور که امنیت برای ما بسیار مهم است، حفظ امنیت اهمیت زیادی دارد و وظیفه نیروی انتظامی که حفظ و حراست از امنیت شهروندان، شهر و محیط زندگی است.

وی افزود : به همان اندازه که ایجاد امنیت مهم است، اخلال در امنیت هم به همان اندازه مذموم و نادرست است ‌.

امام جمعه نکا با تأکید به سخن مقام معظم رهبری با این عنوان که  کسانی که در نیروی انتظامی خدمت و برای حفظ امنیت مردم تلاش می‌کنند مانند مجاهدان فی سبیل‌الله هستند خاطر نشان کرد: ما مجاهد فی سبیل‌الله را به کسانی می‌گوییم که در جبهه جنگ به نفع اسلام علیه کفر می‌جنگند و کسانی که داخل کشور برای حفظ امنیت مردم تلاش می‌کنند نیز در حکم مجاهد فی سبیل‌الله هستند و این تعبیر بسیار زیبایی است.

این مسئول با اشاره به اینکه اسلام و روایات در جهت حفظ دام توصیه‌های بسیاری کرند اضافه کرد:  روز ۱۴ مهر روز دامپزشکی است و مسئله دام برای ما بسیار مهم است زیرا در اسلام و از نظر روایات، بهترین شغل‌ها دامداری، کشاورزی و باغداری یا همان درخت‌کاری است که شغل‌های تولیدی و به نفع جامعه است و آینده را خواهد ساخت.

وی افزود: در جهت حفظ دام، حمایت از دام، توجه به دام، آزار نرساندن به دام بسیار به ما توصیه شده، اسلام حقوق دام را به خوبی بیان کرده اما دنیا فقط ادعا می‌کند.

محمدی لائینی با تأکید بر اینکه پیامبر از أسیب رساندن به حیوانات نهی کردند اظهار کرد: پیامبر از کشتن زنبور عسل، داغ بر صورت حیوان نهادن و به صورت حیوان ضربه زدن نهی کرده و حق حیوانات را به خوبی رعایت کردند.

وی افزود: دنیایی که ادعای رعایت حقوق حیوانات را دارد به میزانی که برای سگ و گربه ارزش قائل است برای یک قناری یا لاک پشت ارزش قائل نیست و مردم به سمتی می‌روند که سگ و گربه را به فرزندان خود ترجیح می‌دهند و این چیزی نیست که دین به ما سفارش کرده، دین یک چیز می‌گوید اما ما چیز دیگری عمل می‌کنیم.

امام جمعه نکا دامپزشکی را نیز مانند دام ارزشمند توصیف و اذعان کرد: دامپزشکی یک شغل بسیار شریف و مقدس در جهت حفظ و حراست از دام بوده که همانطور که گفته شد در این موضوع توصیه‌های بسیاری به ما شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به روز جهانی کودک خاطر اضفه کرد: دنیا نسبت به دام اینطور رفتار می‌کند و سازمان حقوق حیوانات برای آنها تلاش می‌کند، اما در یمن خبرهایی می‌رسد که هزاران کودک یمنی به کام مرگ، فقر  و بیماری فرو رفته‌اند و سازمان‌های حقوق کودکان، زنان و انسان‌ها سکوت کرده‌اند، آیا این‌ها کودک و انسان نیستند؟

وی گفت: عربستان و اسرائیل که یک کشور کودک‌کش هستند کودکان را می‌کشند، بیماران را می‌کشند، بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند، به کسی  رحم نمی‌کنند اما اگر انسان‌های خوب، مخلص و متدین خداوند نباشند، دنیا خراب و زیر و رو خواهد شد، عذاب‌های الهی خواهد آمد، برکت و رزق از بین می‌رود و خدا به خاطر وجود همچین انسان‌هایی دنیا را سرپا نگه داشته و امیدواریم خداوند وجود این انسان‌ها را بیشتر کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴