تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۳۸۷۵۷
سخنگوی دولت به طرح" روستای بدون بیکار" اشاره کرد و گفت: تاکنون 300 روستای کشور تحت این پوشش قرار گرفتند که بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به این طرح از محل "صندوق کارآفرینی امید" پرداخت شده است.
۰
plusresetminus
پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات در طرح «روستای بدون بیکار»
به گزارش بلاغ، علی ربیعی در ادامه بازدید های خود در سفر یک روزه به مازندران در مراسم افتتاح شرکت تولید  آب معدنی اوتیسا شهرستان تنکابن به ظرفیت های این استان در بخش های مختلف صنعتی،گردشگری، خدمات و کشاورزی اشاره کرد و عمده مشاغل این استان را در بخش خدمات و گردشگری عنوان کرد.

وی افزود: در سیاست های دولت در دوره شیوع کرونا،حفظ سلامت و جان مردم در اصل قرار گرفته و تامین مایحتاج زندگی و معیشت در چارچوب سلامت قرار گرفت.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه در فصل شیوع کرونا پیش بینی ما آسیب به بیش از 3 هزار شغل بوده است،گفت: اگر این مهم در دوره شیوع کرونا مدیریت نمی شد علاوه بر صنعت اولیه ممکن بود به دیگر بخش ها نیز آسیب وارد کند.

ربیعی با اعلام اینکه دو موضوع حفظ سلامت و معیشت مردم که در اولویت سیاست های دولت قرار گرفت منجر به تثبیت و بازگشت بیش از یک میلیون و 600 شغل شد که با پرداخت وام و یا عقب انداختن باز پرداخت وام اتفاق افتاد.

وی افزود:  نگرانی ما مربوط به حدود یک و نیم میلیون نفر افرادی بود که در مواجه با ویروس کرونا مورد ریزش قرار گرفتند که این افراد نیز از محل " صندوق توسعه ملی" بیمه شدند.

ربیعی با بیان اینکه  یک میلیون و  200 هزار نفر هم تحت پوشش بیمه بیکاری فرار گرفتند ضمن اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اتصال آنها را به بنگاه ها قطع نکرد.

وی به طرح" روستای بدون بیکار" اشاره کرد و گفت: یکی از اقدام ها و برنامه های مهم دولت اجرای طرح روستای بدون بیکار است که تاکنون 300 روستای کشور تحت این پوشش قرار گرفتند که بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به این طرح از محل "صندوق کارآفرینی امید" پرداخت شده است.

ربیعی به اجرای این طرح در استان مازندران اشاره کرد و افزود: "یک تولید،یک روستا" نیز طرحی است که بنا داریم در این طرح هیچ روستایی بیکار نداشته باشد که این طرح در استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم با منابعی که برای اشتغال سال آینده که از محل صندوق توسعه ملی و تبصره ماده 16 و 18 در نظر گرفته شده بتوانیم در تثبیت و گسترش اشتغال نقش مهمی ایفا کنیم.

شرکت کشت و صنعت پیوند هراز تنکابن(آب معدنی اوتیسا) از دیگر طرح های اشتغال روستایی است که با مشارکت صندوق کارآفرین امید با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۵ نفر فعالیت می کند.


*افتتاح بزرگترین مجموعه رستورانی غرب مازندران

امروز علی ربیعی،سخنگوی دولت با استقبال حسن خیرانپور،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و کامران اصغری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران و چندی دیگر از مسئولین وارد استان مازندران شد.

در این سفر یک روزه سخنگوی دولت،عیسی منصوری،معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین اصغر نورالله زاده،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور حضور دارند.

مجموعه رستورانی ونوس به عنوان بزرگ ترین مجموعه رستورانی غرب استان از طرح های اشتغال روستایی است که با مشارکت صندوق کارآفرین امید با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم فعالیت می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲