معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تداوم روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه و بیجار خبرداد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازابراهیم قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار  در سنندج با اشاره به موج جدید کرونا در استان، اظهار کرد: در  این موج چون تعداد زیادی از شهرهای استان همزمان درگیر خواهند شد، امکان خدمت‌رسانی و جابجایی امکانات بین شهرستان‌ها به شدت محدود است و در صورت عدم کنترل اپیدمی، یک فاجعه در راه خواهد بود. 
وی از تداوم روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه و  بیجار خبر داد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: حالت انتشار شدید در ادارات، پاساژها، رستوران‌ها، مهمانی‌ها و عروسی‌ها و سایر اماکن با تهویه نامناسب و ازدحام بیشتر است، که در این فضاها، ده‌ها نفر همزمان مبتلا می‌شوند و حالت انفجاری به اپیدمی خواهند داد.
قادری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حال آماده‌باش است، افزود: ضمن تشدید بازدیدها، راه‌اندازی کارناوال‌های هشدار و آگاه‌سازی، قرنطینه‌های خانگی و ظرفیت تست‌های تشخیصی افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: از مردم و ‌مسوولین استدعا داریم با همکاری هم و با رعایت دستورالعمل‌ها در اماکن، اصناف و همچنین استفاده مداوم از ماسک و تعطیلی دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و جدی گرفتن هشدارها به کنترل سریع اپیدمی کمک کنند. 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد:  افراد علامتدار حتما تماس‌های فیزیکی خود با خانواده و دوستان را تا حداقل ۱۰  روز قطع کنند که باعث گسترش بیماری نشوند.
قادری با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه را از هم اکنون باید تشدید کرد، یادآور شد: عملکرد مردم و مسوولین در استان کردستان خوب بوده و نباید اجازه دهیم به دوران سیاه اپیدمی برگردیم و مجددا تعداد بسیار بیشتری از عزیزانمان را ازدست دهیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰