کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانک امانات تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

9 مهر 1399 ساعت 10:40

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی از راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان خبر داد و گفت: این بانک امانات در تمامی مجموعه‌های هلال‌احمر استان برای کمک مردم با وسایل و تجهیزاتی اضافی موجود در منازل راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش بلاغ به نقل ازابوالفضل محبان در گفتگو با خبرنگار در بجنورد با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در مبارزه با شیوع کرونا اظهار کرد: اهدا بالغ‌بر هزار و ۴۷۲ بسته بهداشتی شامل ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده به بیماران خاص استان، توزیع بالغ‌بر ۲ هزار ماسک در شهرستان‌های جاجرم و اهدا بسته‌های بهداشتی به عشایر اسفراین ازجمله اقدامات انجام‌شده با کمک خیران در مقابله با شیوع کرونا بوده است.
وی توزیع غذای گرم در میان نیازمندان با کمک خیران ازجمله دیگر اقدامات برای خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: همکاری با هیات های مذهبی همزمان با آغاز ماه محرم ازجمله خدمات هلال‌احمر برای جلوگیری از شیوع کرونا در استان بود.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی از پوشش ۹۰ هیات مذهبی توسط این مجموعه نیز خبر داد و افزود: در این هیات ها با همکاری برگزارکننده مراسم و همچنین نیروهای هلال‌احمر تب سنجی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شد.
وی به تأمین اقلام بهداشتی هیات های عزاداری نیز اشاره کرد و گفت: توزیع ۱۰ هزار ماسک، ۲۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده دست و همچنین ۱۶۰ لیتر ماده ضدعفونی‌کننده سطوح در هیات های مذهبی طی دهه نخست محرم انجام شد.
محبان خانه‌های هلال در روستاها و مناطق دوردست استان را مسئول آموزش و حساسیت بخشی مردم نسبت به شیوع بیماری کرونا دانست و ادامه داد: آموزش راه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین تأمین امانی اقلام پزشکی موردنیاز برای بیماران ازجمله خدمات خانه‌های هلال در این ایام بوده است.
وی در انتها درباره راه‌اندازی بانک تجهیزات پزشکی در خانه‌های نیز گفت: تجهیزات و اقدام پزشکی موجود در منازل به‌صورت امانی در اختیار مجموعه‌های هلال‌احمر قرار می‌گرد و این مجموعه نیز با در اختیار گذاشتن اقلام پزشکی به نیازمندان مشکلات مردم را توسط خود مردم حل می‌کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438692

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438692/بانک-امانات-تجهیزات-پزشکی-خراسان-شمالی-راه-اندازی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com