تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۶۸۸
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سوادکوه با اشاره به تفاهم‌نامه زراعت‌چوب در سوادکوه از شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای در 12 هکتار از باغ‌های سوادکوه خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحمیدرضا شهابیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار در شهرستان سوادکوه از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهادکشاورزی، فرمانداری و منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه برای زراعت چوب خبر داد و گفت: با حمایت‌های پیش‌بینی‌شده در این تفاهم نامه بخش خصوصی، اشخاص حقیقی و حقوقی وارد عرصه زراعت چوب می‌شوند.
*تفاهم‌نامه زراعت‌چوب در سوادکوه
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سوادکوه، افزود: تفاهم‌نامه زراعت چوب به منظور تولید نهال مورد نیاز و توسعه زراعت چوب با کشت گونه‌های مناسب و سریع‌رشد و استفاده بهینه از اراضی بدون‌کشت شهرستان به امضا رسید و بخش خصوصی قادر به تأمین چوب مورد‌نیاز منطقه خواهد بود.
وی از علاقمندان خواست تا برای دریافت اطلاعات لازم به دبیرخانه طرح واقع در جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه مراجعه کنند.
* مجوز احداث 5 گل‌خانه کوچک‌مقیاس
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سوادکوه از صدور مجوز احداث 5 گل‌خانه کوچک‌مقیاس در شهرستان خبر داد و گفت: با هدف کاهش بیکاری و تولید محصول سالم مجوز احداث 5 گل‌خانه کوچک‌مقیاس از طریق پنجره واحد در شهرستان سوادکوه صادر شد.
وی با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گل‌خانه کوچک‌مقیاس می‌تواند در زمینه اشتغالزایی روستائیان سهم مهمی داشته باشد، خاطر نشان کرد: برای اجرای گسترش تولید و اشتغال‌زایی و اجرای شعار جهش تولید، تاکنون 5 مجوز برای احداث گل‌خانه‌های کوچک‌مقیاس در سطح 2 هزارمترمربع صادر شد.
* شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای در 12 هکتار از باغ‌های سوادکوه

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای در بیش از 12 هکتار از باغ‌های میوه در این شهرستان خبر داد.
شهابیان افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه‌ دارای دامنه میزبانی وسیع‌تری است و به درختان مرکبات آسیب وارد می کند.
وی نصب کارت زرد، فرمون، تله‌های سراتراپ، مکفیل و پروتئین هیدرولیزات برای کاهش جمعیت این آفت و شکار انبوه آن در باغ‌های میوه را از جمله راه های مبارزه با این آفت ذکر کرد.
شهابیان با بیان اینکه انتقال آفت از طریق میوه، خاک و جابجایی حشره کامل امکان‌پذیر است، اظهار کرد: جمع‌آوری و معدوم‌کردن میوه‌های آفت‌‌زده و مشکوک با غرقاب‌کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ها در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده از راهکارهای کنترل این آفت است.
وی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای منجر به لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه می‌شود و می‌تواند تا ۱۰۰ درصد محصول را بین ببرد.

*توزیع یک میلیون و 528 هزار لیتر سوخت بین بهره‌برداران بخش کشاورزی
شهابیان با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال یک میلیون و 528 هزار لیتر سوخت بین بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان سوادکوه توزیع شد، افزود: تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی انجام می‌شود و بر این اساس بطور متوسط روزانه 8 هزار و 215 لیتر سوخت در بین کشاورزان و بهره‌برداران شهرستان در این مدت توزیع شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سوادکوه، افزود : کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند برای اطمینان از اعتبار نهاده‌ها، کد چند رقمی درج‌شده روی کود‌ها را به سامانه پیامکی رایگان 3000646424 ارسال و در کمترین زمان پاسخ دریافت کنند یا در سامانه جامع مواد کودی کشور به نشانی www.kswri.ir مراجعه و از اصالت و سلامت نهاده مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
* اجرای حکم تخریب 20 مورد ساخت و ساز غیر مجاز

وی با بیان اینکه 43 واحد مرغ‌گوشتی در شهرستان سوادکوه وجود دارد، گفت : از این 43 واحد 38 واحد آن فعال بوده و با رعایت قوانین در شش ماهه نخست سال‌جاری اقدام به جوجه‌ریزی و پرورش گوشت سفید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کردند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه، خاطر نشان کرد: جوجه‌ریزی یک میلیون و 440 هزار قطعه برای شش ماهه نخست امسال در واحدهای مرغ‌داری این شهرستان انجام شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سوادکوه از اجرای حکم تخریب 20 مورد ساخت و ساز غیر مجاز و آزاد سازی اراضی کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: مردم با مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز علاوه بر اطلاع رسانی به ادارات مربوطه، مراتب را به مرکز 131 گزارش کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴