تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۳۸۶۶۹
آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از ضعف مدیریت مسئولان در رفع مشکلات جامعه گفت: اگر مسئولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل می‌کردند شاهد مشکلات امروز نبودیم.
۰
plusresetminus
انتقاد شدید آیت‌الله نوری همدانی: سوءتدبیر خود را به گردن تحریم‌ها نیندازید
به گزارش بلاغ، آیت‌الله حسین نوری همدانی در پاسخ به سؤال برخی طلاب پیرامون مسائل روز با تأکید بر رصد حوادث از سوی علما و طلاب بیان کرد: علما و طلاب باید عالم به زمان خود باشند و علوم زمان را بیاموزند و حوادث را نیز رصد کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آن دوره‌ای که علما فقط مشغول درس و بحث بودند و کاری به حوادث زمان و به فکر جامعه نداشتند گذشته است بلکه ثمره درس و بحث باید در خدمت به دین و مردم قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هرچه انقلاب قدرتمندتر شود دشمنی دشمنان نیز بیشتر می‌شود، گفت: در زمان ما دشمنان با تمام قوا برای ضربه زدن به اسلام و ایران وارد عرصه شده‌اند و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی بر پایه خون هزاران شهید استوار شده که زندگی هر کدام از آنها، خود یک الگو است، ادامه داد: بنابراین وظیفه مسئولان بسیار مهم است و اینکه تمام مشکلات را به گردن تحریم بگذاریم امری خلاف واقع به شمار می‌رود؛ باید توجه داشت چهل سال انقلاب با تحریم و تهدید مواجه است و ملت هم تحمل کرده و در مقابل دشمن سر فرود نیاورده است اما آنچه مردم را گله‌مند می‌کند، عدم مدیریت صحیح و استفاده نکردن از امکانات داخلی است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ما نامه‌هایی از بی‌توجهی به تولید داخل یا حمایت نکردن از تولید‌کنندگان در اختیار داریم و از سوی دیگر نیز کشاورزان گله‌مند هستند، دلال‌ها تولیدات آنها را با قیمت اندک خریداری کرده ‌اما با قیمت بالا به دست مصرف‌کننده می‌رسانند که این موارد دیگر ربطی به تحریم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال است در زمینه تولید، جهش تولید و کالای داخلی سفارشات و تأکیداتی دارند و واقعاً اگر مسئولان آنها را عملی می‌کردند امروزه مشکلات کمتر بود.

این مرجع تقلید با توصیه به مسئولان برای بر همدردی با مردم افزود: مسئولان با مردم هم درد باشند نه اینکه مردم زیر بارگرانی قرار گیرند اما عده‌ای برای خود، از بیت‌المال امکاناتی فراهم کنند؛ امروزه وظیفه اول همه خدمت به مردم و حل مشکلات آنها است و به جای اختلاف، باید حول محور ولی فقیه وحدت کامل داشته باشند تا هم دشمن ناامید شود و هم تمام فرصت‌ها صرف حل مشکلات مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حفظ این انقلاب که برای نگهداری آن جوان‌های فراوانی خون دادند و یا مردم جوان دادند واجب است.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان با‌ اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بار دیگر از مسئولان بهداشت و درمان به‌ویژه پزشکان و پرستاران که در صف اول مبارزه با این بیماری هستند تشکر می‌کنم و دعاگوی آنان هستم و از گروه‌های جهادی که با حضور در بیمارستان‌ها در خدمت بیماران و در تغسیل و تدفین فوتی‌های این بیماری خدمت می‌کنند قدردانی دارم و توفیق همه آنها را از خداوند متعال خواستارم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴