BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز -  انگلیس مسئولیت نابودی حشدالشعبی عراق را بعهده گرفت  - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

 انگلیس مسئولیت نابودی حشدالشعبی عراق را بعهده گرفت 

8 مهر 1399 ساعت 23:57

33 سفیر کشورهای حامی تروریسم منطقه‌ای با اجتماع در سفارت انگلیس در بغداد، فتنه جدیدی را تحت رهبری روباه پیر علیه «حشدالشعبی» عراق کلید زده‌اند.


به گزارش بلاغ، از بغداد خبر رسید که سفیران 33 کشور حامی تروریسم در سوریه و عراق، دیروز در سفارت انگلیس اجتماع کردند.

 پایگاه خبری شبکه «دجله» عراق مقارن ظهر دیروز اعلام کرد: اکنون سفارت انگلیس در بغداد میزبان ۳۳ سفیر از کشورهای مختلف، از جمله «متیو تولر» سفیر آمریکا، و سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عربی است.

بنا بر این گزارش، سفیران همسو با آمریکا در این نشست از دولت عراق خواستند گروه‌های مسلحی که منطقه سبز بغداد را هدف قرار می‌دهند، تحت تعقیب قرار دهد.
این نشست همزمان با فشارهای جدید واشنگتن بر بغداد برای مقابله با گروه‌های مقاومت و حشد‌الشعبی و تهدید واشنگتن به بستن سفارت آمریکا در بغداد و هدف قراردادن نیروهای مقاومت برگزار شده است.

«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجباء عراق، اتهام‌های آمریکا علیه گروه‌های مقاومت عراق مبنی بر حمله به سفارتخانه‌ها را حربه واشنگتن برای شورانیدن افکار عمومی علیه مقاومت دانست و گفت که آمر این حملات، آمریکایی‌ها هستند.
وی با بیان اینکه نجباء و گروه‌های مقاومت معتقدند، حمایت از مراکز دیپلماتیک که به دنبال تقویت روابط عراق با دنیا هستند، حائز اهمیت است، تصریح کرد، کسانی که در عراق بر عدم حمله به مراکز دیپلماتیک تأکید و تصریح دارند، منظورشان سفارت شرور آمریکا نبوده، بلکه منظور آنها مراکز دیپلماتیک واقعی است.

آمریکا برای حفظ و تقویت منافع نامشروع خود، از هر ابزار قانونی و غیر قانونی استفاده می‌کند. استفاده از سفارت برای مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و اجرای کودتا، در پرونده سیاه آمریکا وجود دارد.
تعطیلی فله‌ای سفارت و اقدام هماهنگ کشورها علیه یک کشور، چیزی است که اروپایی‌ها طی دهه‌های پس از انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند و البته، هر بار نیز شکست خورده‌اند.

بدنام ‌سازی حشد
نیروهای حشد‌الشعبی که میان مردم عراق‌، خوشنام هستند و در مقابله با داعش، سابقه درخشانی دارند، طی روزهای گذشته به شدت هدف انواع و اقسام اتهامات قرار گرفته‌اند.

به گزارش «ابوالاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» عراق، دیروز گفت که هدف از مرتبط کردن حمله به یک منزل مسکونی در منطقه «الرضوانیه» بغداد به مقاومت، در تنگنا قرار‌دادن آن در میان افکار عمومی است.

وی طی توئیتی نوشت: جنایات بمباران بی‌هدف منازل شهروندان و غیرنظامیان، اقدامی زشت و شرعا حرام است و از آن زشت‌تر تلاش‌های مستمر برای مرتبط کردن این جنایات به مقاومت با هدف شرمسار کردن و در تنگنا قرار‌دادن آن در مقابل افکار عمومی است.

با وجود آنکه [مقاومت]بارها به دلیل وجود شهروندان و غیرنظامیان، از انجام عملیات‌ بزرگ علیه اشغالگران خودداری کرده است.

دبیرکل کتائب سیدالشهداء در ادامه نوشت که تحقیق فوری و شناسایی جنایتکاران و تحویل آنها به عدالت یک خواسته ملی است.

عصر دوشنبه گذشته یک حمله راکتی از سوی طرف‌های ناشناس به منطقه «الرضوانیه» در بغداد صورت گرفت.
در این حمله، یک خانه در محله «البوشعبان» هدف اصابت دو فروند راکت کاتیوشا قرار گرفت که به تخریب کامل آن و کشته شدن هفت نفر از اعضای خانواده انجامید.

در پی وقوع حمله راکتی مشکوک در بغداد، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های توئیتری وابسته به آمریکا و عربستان سعودی، طی یک عملیات هماهنگ، تلاش کردند این حمله مشکوک را به گروه‌های مقاومت مردمی منتسب کنند.

شبکه‌های تلویزیونی ضد محور مقاومت نیز با برجسته‌‌سازی این خبر و نمایش مکرر تصاویر کودکان جان باخته و حیاط خون‌آلود خانه، تلاش کردند این حمله را جنایتی از جانب گروه‌های حشد‌الشعبی و مقاومت عراقی جا بزنند.
در این میان، گروه‌های مقاومت ضمن محکوم کردن این جنایت و اعلام برائت جستن از این اتهام، از دولت خواستند تا تحقیقات قاطع و جدی برای شناسایی عاملان این حمله تروریستی انجام دهد.

یک فرمانده مقاومت مردمی عراق، به خبرنگار فارس گفت: «طبق ارتباطاتی که با تمامی گروه‌های زیرمجموعه حشد‌الشعبی و مقاومت مردمی عراق داشته‌ایم، هیچ یک از این گروه‌ها هیچ‌گونه عملیاتی در آن منطقه نداشته‌اند و موضوع این حمله، از نظر ما بسیار مشکوک است.»
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: «بررسی‌های اولیه نیروهای ما نشان می‌دهد این جنایت، کار تروریست‌های تکفیری مورد حمایت سفارت آمریکا در بغداد صورت گرفته است، تا بدین‌وسیله، گروه‌های مقاومت را در اذهان عمومی مردم عراق، بدنام کنند.»

احیای داعش
منابع عراقی خبر دادند که یک فرمانده ارشد آمریکایی وارد پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق شده است و هدف از این ماموریت او، احیاء مجدد داعش در مثلث صحرایی استان‌های الانبار، صلاح الدین و نینوا است. به گزارش خبرگزاری فارس، «علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراق اعلام کرد که آمریکا در حال فعال کردن داعش در صحرای« الغربیه» و منطقه
« الجزیره » در حد فاصل میان سه استان صلاح‌الدین و الانبار و نینوا است.

همزمان با انتشار این خبر، عناصر داعش در صلاح الدین حمله سنگینی داشته‌اند که توسط نیروهای حشدالشعبی دفع شده است.
به گزارش خبرگزاری «الاخباریه»، نیروهای تیپ ۴۱ حشد‌الشعبی موفق شدند یک حمله سنگین عناصر تکفیری‌های داعش را در منطقه «تل الذهب» دفع کنند.


کد مطلب: 438668

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438668/انگلیس-مسئولیت-نابودی-حشدالشعبی-عراق-بعهده-گرفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com