تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۳۸۶۵۵
سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی(11 دی) تاکنون، بیش از 500 ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده است.
۰
plusresetminus
سازمان ملل: اسرائیل طی 9 ماه اخیر 506 خانه فلسطینی‌ها را تخریب کرده است

به گزارش بلاغ، سازمان ملل اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، اسرائیل بیش از 506 ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز، تخریب کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ضمن اعلام خبر فوق افزود، ۱۳۴ واحد از این ساختمان‌ها در قدس شرقی و بقیه در کرانه باختری قرار داشتند. طبق این گزارش، اسرائیل فقط طی دو هفته گذشته، ۲۲ ساختمان را تخریب و 50 فلسطینی را آواره کرده است. برخی ساختمان‌ها به دلیل اینکه در منطقه موسوم به «ج» قرار داشته‌اند، تخریب شده‌اند. این منطقه 60 درصد از کرانه باختری را شامل می‌شود و تحت سیطره کامل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

دستگیری 120 هزار فلسطینی از سال 2000 تاکنون


رئیس‌بخش پژوهش کمیته ویژه اسرا و آزادگان فلسطینی گفته صهیونیست‌ها ۱۲۰ هزار فلسطینی را از زمان انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ تا کنون دستگیر کرده و 102 نفر از آنها را هم به شهادت رسانده‌اند.

رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته به دلیل آسودگی خیالی که از جانب کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر دارد، سرکوب‌ها علیه مردم فلسطین را تشدید کرده که همین امر باعث زندانی شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده است. «عبدالناصر فروانه» رئیس‌بخش پژوهش کمیته ویژه اسرا و آزادگان فلسطینی در این راستا اعلام کرده، از انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ تا کنون (طی ۲۰ سال) بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی بازداشت شده‌‌اند. بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، وی این را هم گفته که در بین بازداشتی‌ها ۱۸۰۰۰ کودک، ده‌ها عضو شورای قانونگذاری فلسطین، وزرای سابق و صدها روزنامه‌نگار، دانشگاهی و شخصیت سیاسی وجود دارد.

به گفته فروانه، تمام بازداشتی‌ها به نوعی مورد شکنجه روانی یا جسمی یا بدرفتاری قرار گرفته‌اند و استثنایی در این باره وجود ندارد. وی سپس گفت، ۱۰۲ اسیر فلسطینی از سال ۲۰۰۰ تا کنون به شهادت رسیده‌اند و از آن زمان تا کنون ۲۰۰۰ زن فلسطینی نیز بازداشت شده‌اند که ۴ زن، نوزادان خود را در زندان و در شرایطی سخت به دنیا آورده‌اند.

«فروانه» افزود، از انتفاضه الاقصی تاکنون رژیم صهیونیستی حدود ۲۰۰۰ حکم بازداشت موقت یا بدون محاکمه صادر کرده و حدود ۲۹۰ فلسطینی را از کرانه باختری و قدس به نوار غزه تبعید کرده است. وی در پایان گفت، تعداد اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر است که در میان آنها ۴۰ زن، ۱۴۰ کودک و ۳۴۰ بازداشت موقت وجود دارد.

انتفاضه الاقصی در ۲۸ سپتامبر(7 مهر 1379) سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تا پنجم فوریه(17 بهمن 1383) ۲۰۰۵ به طول انجامید. جرقه این انتفاضه که با ورود «آریل شارون» رهبر حزب لیکود و وزیر دفاع وقت دولت «ایهود باراک» به مسجدالاقصی به همراه سه هزار نیروی امنیتی و حرمت‌شکنی این مکان مقدس زده شد سرانجام موجب شهادت 4 هزارو 412 فلسطینی و مجروحیت 48 هزارو 322 تن شد. در جریان انتفاضه یک هزارو 69 صهیونیست نیز کشته و 4 هزارو 500 تن دیگر زخمی شدند. همچنین ۵۰‌تانک مرکاوا و چندین جیپ نظامی و خودروی زرهی صهیونیست‌ها منهدم شده است.

در سالروز انتفاضه الاقصی «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد باید در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت کرد. خبرگزاری صفا به نقل از عزام گزارش داد، انتفاضه الاقصی یک نقطه نورانی است که الهام‌بخش نسل‌های آینده برای ادامه مبارزه و مقاومت خواهد بود. وی تأکید کرد، این انتفاضه به همه نشان داد که مقاومت در برابر تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن مسئله فلسطین و تسلیم کردن ملت فلسطین اثربخش است. این مسئول جهاد ادامه داد، 20 سال از انتفاضه‌ای که نام مسجدالاقصی را با خود یدک می‌کشید، گذشته است و این انتفاضه، تصویر ملت فلسطین را به عنوان یک ملت استوار و مبارز تثبیت کرد. عزام خاطر نشان کرد، انتفاضه الاقصی بعد از هفت سال از امضای توافق اسلو صورت گرفت؛ توافقی که آغازگری مرحله‌ای بود که همه فکر می‌کردند ملت فلسطین مبارزه و مقاومت را کنار گذاشته است.

انتفاضه جدید
در همین ارتباط، «یوحانان تزروف» عضو‌اندیشکده «پژوهش‌های امنیت ملی» دانشگاه تل‌آویو نیز در مقاله‌ای نوشته که عادی‌‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات، احساس تهدید در نزد فلسطینیان را افزایش داده است. به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، او نوشته این احساس تهدید، فلسطینی‌ها را مجبور کرده تا بار دیگر به سمت یک آشتی ملی داخلی پیش بروند. این توافقات موجب خشم و نگرانی فلسطینی‌ها شده است؛ چرا که توافقات سازش، نه تنها همبستگی کشورهای عربی در دفاع از حقوق فلسطینیان را از بین برد، بلکه بر خلاف قول‌های داده شده، موجب توقف الحاق کرانه باختری نیز نشد.

یوحانان تزروف در پایان نتیجه گیری کرده که تمامی این تحولات و رخدادها فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند تا دوباره به دوره اقدام مسلحانه باز گردند در حالی که کشورهای عربی به تدریج از مسئولیتی که در قبال فلسطین دارند، شانه خالی می‌کنند و آن را یک مسئله صرفا داخلی صهیونیستی می‌پندارند، فلسطینی‌ها نیز شیوه مبارزاتی خود را تغییر می‌دهند.

او از مقامات صهیونیست نیز خواست تا دیر نشده، به فکر بازگرداندن هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین باشند و کانال‌های مذاکره را دوباره فعال کنند. هشدار این استاد دانشگاه صهیونیستی درخصوص اتحاد گروه‌های فلسطینی در حالی است که جنبش فتح و حماس پس از ۱۴ سال اختلاف و تنش، اخیرا در اسلامبول برای از بین بردن اختلافات و برگزاری انتخابات زودهنگام به توافق رسیده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما