تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۳۸۶۱۶
نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: فرهنگ دنیای سکولار فرهنگ غلط و گمراه‌کننده‌ای است که باید با آن مقابله کرد، اما متأسفانه برخی جریانات در داخل کشور ما قصد دارند تا این فرهنگ را ترویج و به‌عنوان نمونه در مراکز آموزشی به‌ویژه برای سنین پایه و کودک و نوجوان ما امثال سند 2030 را پیاده‌سازی کنند.
۰
plusresetminus
برخی جریانات داخلی دنبال پیاده‌سازی فرهنگ غربی هستند/ افزایش کارکرد فرهنگی و اجتماعی هیات‌های مذهبی
گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع هیئت مذهبی و جوانان مؤمن و انقلابی در مصلا بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به اهداف والای امام حسین(ع) از قیام عاشورا اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر، تن ندادن به ذلت در برابر حاکم فاسد و نجات مردم از ضلالت و گمراهی مهم‌ترین اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) بود که جان شریف خود و عزیزترین یاران را در این مسیر تقدیم کرد.
 
وی ازخودگذشتگی و مقدم داشتن دیگران بر خود، برای خود، برای دیگران و برای خداوند را سه نوع از ایثار عنوان کرد و گفت: ایثار از نگاه دینی آن زمانی ارزشمند است که تنها باهدف جلب رضایت حضرت حق صورت پذیرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین، مبارزه با جهالت و گمراهی را از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: چکیده و خلاصه زیارت شریف اربعین این است که ما بدانیم امام حسین علیه‌السلام با بذل جان خود به ما آموخت در راه مبارزه با ضلالت و جهالت از هیچ‌چیز نباید دریغ کرد.

محمدی لائینی بابیان این مطلب که ضلالت نتیجه و ماحصل جهالت است و همواره در طول تاریخ  این دو معضل بزرگ توأمان وجود داشته‌اند، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از سرور و سالار آزادگان جهان و با رهبری عالمی مجاهد همچون امام بزرگوار و ایثار و بذل جان شهدای والامقام و باهدف ریشه‌کن نمودن این دو منکر بزرگ شکل گرفت.
 
وی به انحطاط فرهنگی و رفتار دون شأن انسانیت در جوامع امروز غربی اشاره و تأکید کرد: فرهنگ دنیای سکولار فرهنگ غلط و گمراه‌کننده‌ای است که باید با آن مقابله کرد، اما متأسفانه برخی جریانات در داخل کشور ما قصد دارند تا این فرهنگ را ترویج و به‌عنوان نمونه در مراکز آموزشی به‌ویژه برای سنین پایه و کودک و نوجوان ما امثال سند 2030 را پیاده‌سازی کنند.
 
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران با طرح این سؤال که آیا وظیفه هیئت مذهبی در شرایط کنونی جامعه و هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی، تنها برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر است، تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی می‌بایست علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، کارکرد فرهنگی و اجتماعی بیشتری در جامعه داشته باشند.
 
محمدی لائینی با تأکید بر اینکه تمام هیئت مذهبی می‌بایست با ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر همکاری تنگاتنگ داشته باشند، اظهار کرد: هدف اصلی هیئت‌ها باید جامه عمل پوشاندن به اهداف والای حضرت اباعبدالله علیه‌السلام که همان احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و ریشه‌کن نمودن گمراهی و جهالت در جامعه بود، باشد.
 
وی گسترش فساد، ظلم، تبعیض، اختلاس، عدم عدالت قضایی و اجتماعی، بی‌توجهی به حقوق مردم، رها کردن بازار و گرانی بی‌پایه و اساس قیمت اجناس را از مصادیق منکرات حال حاضر کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت آحاد مردم در قالب گروه‌های جهادی و هیئت مذهبی باید در کنار ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی و سایر نهادهای فرهنگی و انقلابی قرار گیرد تا برای سالم‌سازی این فضاها از آن بهره مناسب برده شود.
 
امام‌جمعه مرکز مازندران در پایان به فعالیت‌های درخور تحسین هیئت مذهبی در زمان شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی قرارگاه‌های خدمات‌رسانی و تولید لوازم بهداشتی و توزیع بسته‌های ارزاق در میان اقشار ضعیف جامعه اشاره و اظهار کرد: آن هیئتی در تراز انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد که ازاین‌دست کارکردهای فرهنگی و اجتماعی بیشتری داشته باشد.
 
گفتنی است حاج مهدی رسولی، مداح با اخلاص و انقلابی کشور نیز در این مراسم به ذکر مصیب و نوحه‌خوانی در وصف اهل‌بیت(ع) پرداخت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰