تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۵۹۰
خبرنگاران و کارشناسان انگلیس پس از اتفاق بازی تاتنهام مقابل نیوکاسل که ادامه تصمیم‌های عجیب داوران بود به انتقاد شدید از قانون جدید فوتبال در انگلیس پرداختند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازتاتنهام در بازی هفته سوم لیگ برتر فوتبال انگلیس مقابل نیوکاسل تا دقیقه 2+90 از حریف پیش بود ولی اتفاقاتی افتاد که مورینیو با تساوی به رختکن رفت.
در این دقیقه، ضربه سر «اندی کرول» در یک فاصله بسیار نزدیک به دست «اریک دایر» برخورد کرد که از سوی داور پنالتی گرفته شد.
این اتفاق البته 4 دقیقه طول کشید و داوران وار نیز حتی نتوانستند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. به همین دلیل پس از وقفه‌ای طولانی داور به سمت کنار زمین رفت تا صحنه را خودش را بازرسی کند.
او این صحنه را خطا تشخیص داد تا اعتراض شدید مورینیو، دستیارانش و بازیکنان تاتنهام را به همراه داشته باشد.
قانون هند در فوتبال انگلیس در این فصل از رقابت‌ها تغییر کرده و اینگونه شده که داور موظف است هر توپی که به دست بازیکن برخورد کند را خطا اعلام کند.
این اتفاق که برای چندمین بار در جزیره تا هفته سوم رخ داده، صدای همه را درآورده است.
 
جیمی کرگر بلافاصله پس از این اتفاق در اسکای اسپورت گفت که آنها فوتبال را نابود کردند.کارشناسان و خبرنگاران فوتبال در انگلیس این قانون را یک شرمساری بزرگ دانستند.
گری لینه‌کر در توییتر نوشت:شگفت آور است. این قانون وار هر روز بدتر می‌شود. می‌شود فوتبال خودمان را به ما پس بدهید؟
سایت گل در خصوص این خطا نوشت: چطور می‌شود چنین چیزی خطا اعلام شود؟
جالب اینجاست که خود سرمربی نیوکاسل نیز این پنالتی را غیرقابل باور اعلام کرد.
او در مصاحبه با اسکای گفت: من کاملاً اعترا‌ض‌های تاتنهامی‌ها را درک می‌کنم. واقعا غیرقابل باور است این پنالتی، انگار که باید از میان حلقه‌ها بپریم. این تصمیم‌ها باعث می‌شود فوتبال نابود شود.
آلان اسمیث، خبرنگار مشهور انگلیسی نوشت: این دیگر فوتبال نیست.
استوارت جیمز، خبرنگار مشهور سایت اتلتیک نوشت: دیر یا زود این قانون عوض خواهد شد. قانون هند در فوتبال ما واقعاً غیرقابل فهم است. این تصمیم از داوران باعث شرمساری است.
گلن هودل،‌ دارن فلچر و دیگر مربیان و بازیکنان سابق انگلیسی نیز نوشتند: می‌شود فوتبال ما را دوباره به ما پس بدهید؟
البته گریم سونس در اسکای نظر متفاوتی داشت و این خطای سخت گیرانه را اینگونه تعبیر کرد که می‌توان چنین قانونی باعث هیجان و گل‌های زیادتر شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما