تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۸۵۸۹
دبیرخانه گروه 20 اعلام کرد که نشست مجازی سران این گروه در روزهای اول و دوم آذر به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعربستان سعودی اعلام کرد که نشست رهبران  گروه 20 تحت عنوان «تحقق فرصتهای قرن 21 برای همه» به صورت آنلاین و مجازی به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد. 
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه دبیرخانه گروه 20 در عربستان سعودی در این زمینه آمده است که نشست سران گروه 20 روزهای 21 و 22 نوامبر 2020 ( یکم و دوم آذرماه) به ریاست «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» برگزار خواهد شد. 
براساس این بیانیه، این نشست روی محافظت از زندگیها و احیای رشد جهانی و شناخت آسیب پذیری ناشی از پاندمی کرونا و همچنین پرورش اقدامات بین‌المللی برای تحقق فرصتهای قرن بیست و یکم برای همه مردم جهان متمرکز خواهد.
علت برگزاری این نشست به صورت مجازی شیوع ویروس کرونا اعلام شد است.
شرایط ویروس کرونا و برگزاری نشستهای بین المللی به صورت مجازی باعث شد که ملک سلمان برای اولین بار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. 
همچنین قرار است نشست شهرداران گروه 20 نیز به عنوان بخشی از این گروه 20 به میزبانی سعودی به صورت مجازی برگزار شود.
این درحالیست که برخی از شهرداران از جمله شهردار نیویورک اعلام کرده است که به دلیل نقض حقوق بشر توسط حکومت سعودی در این نشست مجازی شرکت نخواهد کرد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما