تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۵۸۴
دفاع مقدس به حق لغت‌نامه‌ای سرشار از مفاهیم اساسی و والایی همچون دفاع از حق، ایستادگی در برابر باطل، تقویت روح اعتماد به نفس ملی و تکیه بر توان و شناسایی ظرفیت‌های داخلی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدوران هشت ساله دفاع مقدس را باید گنجینه‌ای عظیم و بی‌بدیل از تجارب و دستاوردهای ارزشمند و ماندگار برای کشور و ملت ایران دانست.
ایستادگی با دستانی خالی در برابر دشمن متجاوز تا بُن دندان مسلح در سال‌های خون و حماسه موجب تقویت روحیه خودباوری و باور "توانستن" در بین رزمندگان و آحاد مردم کشورمان شد.
دفاع مقدس به حق لغت‌نامه‌ای سرشار از مفاهیم اساسی و والایی همچون دفاع از حق، ایستادگی در برابر باطل، تقویت روح اعتماد به نفس ملی و تکیه بر توان و شناسایی ظرفیت‌های داخلی است.
دوران طلایی دفاع مقدس میراثی معنوی از ارزش‌های تمام نشدنی، گنجی پایان‌ناپذیر و سرمایه‌ای ماندنی است که تاریخ مانند آن را به خود ندیده است.
شهدای دفاع مقدس به عنوان سنگربانان حق علیه باطل با نثار خون پاکشان استقلال، آزادی و کرامت انسانی را برای ملت و کشور ایران به ارمغان آورده و برای همیشه تاریخ به یادگار گذاشتند.
تقویت روح اعتماد به نفس ملی، شکوفایی استعدادها، شناخت ظرفیت‌های ناشناخته و ارایه چهره جدیدی از ایران اسلامی تنها گوشه‌هایی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.
از دیگر اندوخته‌های این دوران طلایی می‌توان به تحکیم وحدت ملی، کسب تجارب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، رشد باورهای دینی، فضائل اخلاقی و معنوی اشاره کرد.
همچنین تقویت ایمان، باور به امدادهای الهی، قطع امید از ابرقدرت‌ها و تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومی از باارزش‌ترین تجارب دفاع مقدس است.
در سایه دستاوردهای دفاع مقدس روز به روز بر عزت، عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده شده، به طوریکه امروزه آرمان‌های والای انقلاب مرزهای جغرافیایی و سرزمینی را درنوردیده و در حال گسترش در پهنه گیتی است.
مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود به کّرات با بازگویی و بیان دستاوردهای دفاع مقدس، بر حفظ و حراست از این ارزش‌ها تاکید داشته و دارند.
در ادامه بخشی از سخنان معظم‌له در این باره در خطبه‌های نماز عید سعید فطر سال ۸۸ آمده است؛
«دفاع مقدس جهاد بزرگ دینی و ملی ملت ایران بود.
ملت ایران روح اعتماد به نفس ملی را به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هشت سال دفاع قدرتمندانه توانست در خود تقویت کند، توانست استعدادها را در خود شکوفا کند، توانست ظرفیت‌های ناشناخته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی خود را بشناسد.
جوان‌های ما در جنگ تحمیلی، چه در نیروهای مسلح- ارتش و سپاه - و چه در بسیج عظیم مردمی - بسیج مستضعفان - توانستند چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را از ایران نشان بدهند که ده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها سال بود - شاید بشود گفت دویست سیصد سال بود - که از ایران چنین چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای دیده نشده بود.
اگر شما می‌بینید امروز ملت ما و جوانان ما با ظرفیت عظیم استعداد خود در میدان‌های دانش و فناوری حضور دارند، بخش عمده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از این مرهون دفاع مقدس است.
آنجا بود که ملت ایران آگاه شدند، دانستند که چه ظرفیتی دارند، چه قدرتی دارند. آن‌هائی که به جمهوری اسلامی حمله کردند، به خودشان وعده دادند که سه روز دیگر، یک هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دیگر، یک ماه دیگر، تهران را فتح خواهند کرد(!)
ملت ایران روزبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز مقتدرتر و قوی‌تر شده است؛ این درخت روزبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز تناورتر و ریشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارتر شده است و آن مفلوک‌هائی که آن خیال‌های باطل را کردند، هر کدامشان در کنجی به زباله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دان افتادند و نابود شدند. بعد از این هم همین جور خواهد بود.»
سامان نظام‌الاسلامی-پژوهشگر انقلاب اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲