تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۳۸۵۷۰
مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.
۰
plusresetminus
مدیرعامل بانک مسکن: سقف وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیون تومان شد
به گزارش بلاغ، محمود شایان با ‌اشاره به افزایش 60 درصدی سقف وام مسکن جوانان اظهار کرد: دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارائه شده توسط بانک در بلندمدت دارای شرایط خاص و استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه‌ای است.

وی با ‌اشاره به اینکه دوره سپرده‌گذاری این نوع وام پنج تا 15 سال است، افزود: دوره بازپرداخت این وام 20 ساله و نرخ سود آن 9 درصد است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید قیمت مسکن، بانک مسکن سقف وام مسکن جوانان را افزایش داده است. بر این اساس سقف تسهیلات قابل پرداخت از این محل در شهر تهران در پایان سال پانزدهم با 60 درصد رشد، از 250 میلیون تومان به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، سقف تسهیلات مذکور در شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از 210 میلیون به 330 میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در مورد سایر نقاط شهری 184 میلیون تومان بود که امسال در ترمیم صورت گرفته به 290 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، برای برخورداری از سقف تسهیلات مذکور سپرده‌گذاری ماهانه در هر سال با مبالغی بیش از آنچه پیش‌تر تعیین شده بود صورت می‌گیرد. بر این اساس میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق گرفته به افتتاح‌کنندگان حساب در سال 99 به ترتیب با مبالغ 65 هزار تومان آغازمی‌شود و در نهایت با افزایش مبلغ در هر سال به مبلغ 247 هزار تومان در سال پانزدهم افزایش می‌یابد.

نرخ اوراق مسکن به ۹۰ هزار تومان رسید
در حالی که شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته با افت شدیدی مواجه شد، اما نرخ‌های اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، به دلیل سفته بازی با رشد عجیبی مواجه شد و حتی به نزدیک 90 هزار تومان هم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز قیمت هر برگه تسه (اوراق تسهیلات مسکن)، با رشد بعضاً تا سقف دامنه نوسان (مثبت ۵ درصدی) همراه شد.

این اتفاق سبب شد تا قیمت تمام شده تهیه وام مسکن برای مصرف‌کنندگان نهایی بسیار بالا باشد؛ با در نظر گرفتن رقم ۸۵ هزار تومان به عنوان نرخ میانگین اوراق تسهیلات مسکن و همچنین با فرض امکان دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی به عنوان رقم سقف این تسهیلات برای زوجین در تهران، یک زوج برای رسیدن به این وام (خرید ۴۸۰ برگه ۸۵ هزار تومانی) باید ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنند که حتی از مبلغ وام جعاله مسکن (۴۰ میلیون تومان) هم بیشتر است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴