کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

آغاز توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در کشور

6 مهر 1399 ساعت 6:00

یک مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با‌ اشاره به آغاز توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در کشور گفت: این کار در سازمان‌های میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارخانجات انجام می‌شود.


به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با ‌اشاره به آغاز توزیع تخم‌مرغ با قیمت مصوب در کشور اظهار کرد: مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه‌ مرغ تخم‌گذار نسبت به توزیع گسترده تخم‌مرغ با قیمت مصوب در سازمان‌های میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات و مصارف عمده تخم مرغ اقدام کنند.

وی افزود: دفاتر شرکت‌های پشتیبانی امور دام در کل کشور موظف شده‌اند، نسبت به هماهنگی جهت خرید تخم مرغ از مرغداران با قیمت مصوب درب مرغداری و توزیع آن اقدام کنند. ضمن اینکه محدودیتی در خرید و توزیع تخم‌مرغ با قیمت مصوب وجود ندارد.

گفتنی است، کاظم خاوازی؛ وزیر جهاد کشاورزی در اواخر ماه گذشته گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده، قیمت تخم مرغ از درب مرغداری هر کیلوگرم 12 هزار تومان، قیمت برای مصرف‌کننده هر کیلوگرم 14 هزار و 500 تومان و عوارض صادراتی به ازاء هر کیلوگرم 2500 تومان تعیین شده است بنابراین قیمت هر شانه تخم مرغ 1800 گرمی برای مصرف‌کننده حدود 26 هزارتومان خواهد بود.

وی افزود: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، در روز‌های پیش رو، قیمت تخم مرغ کاهش قابل توجهی می‌یابد. تولید تخم مرغ در کشور سالانه یک میلیون و 30 هزار تن است که 60 هزار تن آن مازاد بر مصرف داخلی است. در هفته‌های اخیر، صادرات بی‌رویه، بازار تخم مرغ را بهم ریخته و موجب افزایش قیمت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در همین راستا رئیس‌جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود. در همین راستا صادرات تخم مرغ به میزانی صورت می‌پذیرد که قیمت‌ها در بازار داخلی متعادل شود. قیمت تخم مرغ در بازار باید به گونه‌ای باشد که هم مردم قدرت خرید داشته باشند و هم صنعت مرغداری آسیب نبیند.

خاوازی اضافه کرد: جلسات مختلفی با تشکل‌های مربوطه برگزار و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا قیمتی که بی‌دلیل افزایش پیدا کرده پایین بیاید و به حالت تعادل بازگردد.


کد مطلب: 438541

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438541/آغاز-توزیع-تخم-مرغ-نرخ-مصوب-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com