کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گام به گام، بسوی جنگ داخلی؛

ترامپ: فقط در یک حالت در انتخابات شکست می‌خورم /وقتی تقلب شود!

6 مهر 1399 ساعت 5:27

رئیس‌جمهور آمریکا برای چندمین بار مسئله «تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری» را مطرح و اعلام کرده اگر تقلب نشود حتماً او در انتخابات پیروز می‌شود. این اظهارات نخبگان سیاسی آمریکایی و حتی پنتاگون را به وحشت‌انداخته چرا که به معنای، احتمال آغاز یک جنگ شهری پس از انتخابات است.


به گزارش بلاغ، انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، به تعبیر بسیاری از کارشناسان، «متفاوت» از تمام انتخابات این کشور خواهد بود، چرا که این بار، فردی در مختصات «دونالد ترامپ» وارد میدان شده که صراحتا می‌گوید، فقط زمانی نتیجه انتخابات را می‌پذیرد که، نام او از صندوق‌های رای بیرون بیاید، درست مثل برخی در کشور خودمان و در انتخابات ریاست جمهوری سال 88!
 ترامپ مصداق بارز سیاستمداری است که برای هیچ اصول اخلاقی ارزش و احترامی قائل نیست و «خودشیفتگی» و «قدرت پرستی» چنان‌گریبانش را گرفته که تصور ترک پست ریاست جمهوری آمریکا برایش بسیار سخت می‌نماید. او قدرت را فقط برای قدرت می‌خواهد و برای کسب و حفظ آن به هر وسیله‌ای دست می‌زند حتی اگر کار به آشوب و جنگ داخلی نیز بکشد.

وی پنج شنبه هفته گذشته در نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفته بود: « انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم ریاست‌جمهوری من را خواهیم داشت». ترامپ بامداد شنبه نیز بار دیگر در جمع هوادارانش تاکید کرد جز در صورت وقوع تقلب، او بازنده انتخابات ماه نوامبر(آبان) نخواهد بود: «ما برنده می‌شویم. نمی‌بازیم مگر اینکه تقلب کنند. نگاه من اینطور است. نمی‌توانیم اجازه بدهیم تقلب کنند. کشورمان در خطر است، چون این آدم‌ها کشورمان را نابود می‌کنند نمی‌توانیم اجازه بدهیم این کار را انجام بدهند... همه‌ ما، اوضاع را تحت نظر داریم. پلیس اوضاع را تحت نظر دارد ولی نظارت خیلی سخت است. همان‌طور که می‌دانید صحبت از میلیون‌ها رأی است. نظارت سخت است. تنها راهی که ما ممکن است ببازیم همین است: تقلب؛ و این باید در مقیاسی بزرگ انجام شود، بنابراین مراقب باشید ما خواستار انتقال قدرت به صورتی بسیار دوستانه هستیم ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود و [نمی‌خواهیم] در حالی که می‌دانیم که در هزاران هزار رأیی که سرنوشت متفاوتی را رقم می‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم، اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم».

وحشت پنتاگون
در چنین شرایطی، طبیعی است که پنتاگون به وحشت بیفتد چرا که در شرایط جنگی، همه چشم‌ها به سوی ارتش می‌رود. مقامات ارشد پنتاگون گفته‌اند نگرانند در صورت ایجاد ناآرامی‌های داخلی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، ترامپ ارتش را برای سرکوب مردم وارد خیابان‌ها کند. ژنرال «مارک الکساندر میلی» رئیس‌ستاد مشترک، در نامه‌ای كه ماه گذشته به كنگره ارسال كرد موضع پنتاگون را به وضوح بیان کرد و اعلام داشت ارتش آمریكا مصمم است نقشی در حل و فصل اختلافات و مناقشات انتخاباتی نداشته باشد.

«بروک دیوالت» سخنگوی پنتاگون نیز پنجشنبه گذشته گفته بود: «وزارت دفاع نقشی در انتقال قدرت پس از انتخابات ندارد». اما کارشناسان می‌گویند ترامپ برای استقرار افسران نظامی در خیابان‌های آمریکا به منظور تقویت موقعیت خود در میان نتایج اختلاف برانگیز انتخابات به «قانون شورش» متوسل خواهد شد. قانون شورش یک قانون فدرال است که رئیس‌جمهور آمریکا را قادر می‌سازد نیروهای گارد ملی فدرال و ارتش آمریکا را در شرایط خاص مانند سرکوب بی‌نظمی و شورش در داخل شهرها مستقر کند.

گفتنی است این وضعیت فقط مختص ترامپ و دارو دسته جمهوری خواهش نیست و خبرهای متعددی از احتمال نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی دموکرات‌ها، در صورت پیروزی ترامپ نیز مخابره شده است.

شورش‌های خیابانی
همزمان گزارش‌ها از شروع دوباره اعتراض‌ها بر ضد نژادپرستی در شهرهای آمریکا حکایت دارد. اعلام رأی عدم مجازات برای دو مأمور قاتل زن سیاهپوست در شهر «لوئیزویل» چند روزی است باعث آغاز تظاهرات گسترده در برخی شهرهای آمریکا شده است. در نیویورک معترضان پل «بروکلین» را مسدود و خواستار اجرای عدالت درباره «برونا تیلور» سیاه پوست کشته شده توسط پلیس شدند.

 در ادامه خشونت‌ پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان نیز تصویری از یک دوربین امنیتی اداره کلانتری شهرستان «اورنج» واقع در جنوب «کالیفرنیا» منتشر شده که نشان می‌دهد دو معاون کلانتر به یک مرد سیاهپوست بی‌خانمان حمله می‌کنند و یکی از آنها به ضرب گلوله جان او را می‌گیرد.روزنامه‌آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در این خصوص گزارش داده که شلیک مرگبار دو معاون کلانتر شهرستان «اورنج» در حین یک درگیری در «سن کلمنت»  به یک مرد سیاهپوست بار دیگر موجی از اعتراضات را در خیابان‌های آمریکا علیه خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا به راه‌انداخت. طبق این گزارش، «رینهولد» در حال راه رفتن در خیابان بود که معاونان کلانتر به سمت او رفته و به دلیل راه رفتن در وسط خیابان به او تذکر می‌دهند و در کلیپ ویدئویی صدای رینهولد به گوش می‌رسد که به طور مداوم می‌گوید: «به من دست نزنید، به من دست نزنید».انتشار این کلیپ ویدئویی، خشم مردم منطقه را برانگیخت و به دنبال آن اعتراضاتی در محل حادثه برگزار شد و پلیس نیز با توسل به خشونت، دست‌کم پنج نفر از معترضان را بازداشت کرد.فعالان حقوق بشری نیز پرچم‌ها و نوشته‌هایی را به دست گرفته‌ بودند که بر روی آنها درج شده بود: «از کشتن سیاهپوستان دست بردارید» و خواستار اجرای عدالت برای رینهولد شدند.


کد مطلب: 438537

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438537/ترامپ-فقط-یک-حالت-انتخابات-شکست-می-خورم-وقتی-تقلب-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com