تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۴۳۸۵۲۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از سهم 273 میلیارد تومانی از بسته رونق تولید در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
سهم 273 میلیارد تومانی مازندران از بسته رونق تولید/7 واحد صنعتی جویبار در تملک بانک‌ها قرار دارد
به گزارش بلاغ، حسن خیریانپور در جلسه رفع موانع تولید شهرستان جویبار بابیان اینکه با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از کرونا بخش مهمی از وقت و انرژی مسئولان کشور به مسائل اقتصادی معطوف است اظهار کرد: جویبار به‌واسطه وجود دو پایانه صادراتی در حال ساخت از موقعیت ویژه و منحصربه‌فردی در استان برخوردار است.
 
وی افزود: این دو پایانه دارای کارکرد استانی و کشوری است که فرماندار جویبار باید موضوعات این دو پایانه را به جد پیگیری کند تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر استفاده از تسهیلات برای رونق تولید تأکید کرد و گفت: بر اساس بند الف تبصره 18 قانون بودجه در شهرستان جویبار 23 نفر به مبلغ 21 میلیارد و 956 میلیون تومان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
 
خیریانپور بابیان اینکه جویبار دارای ظرفیت صنعتی، کشاورزی و گردشگری فراوانی است عنوان کرد: از محل بسته رونق تولید 10 طرح از تسهیلات 42 میلیارد و 100 میلیون تومانی استفاده کردند و همچنین از بند ب  تبصره 16 قانون بودجه که مربوط به کمیته امداد و بهزیستی است در سال گذشته 160 طرح به میزان 6 میلیارد و 20 میلیون تومان در شهرستان جویبار تسهیلات دریافت کردند که میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها 165 نفر بود.
 
 وی با اشاره به اینکه در سال 99 سهم مازندران 273 میلیارد تومان است بیان کرد: تاکنون در شهرستان جویبار 23 طرح به میزان یک میلیارد و 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی در جویبار 151 طرح از تسهیلاتی به میزان 10 میلیارد و 839 میلیون تومان با پیش‌بینی اشتغال 211 نفر بهره‌مند شدند.
 
خیریانپور به تسهیلات مشاغل بومی آسیب‌دیده از کرونا در مازندران اشاره و عنوان کرد: 47 نفر در جویبار به میزان 215 میلیون تومان از این تسهیلات استفاده کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: از محل خسارت ناشی از ویروس کرونا 1561 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار استان است که 531 کارگاه در شهرستان جویبار به میزان 4 میلیارد و 420 میلیون تومان از آن بهره‌مند شدند که نیاز به پیگیری جدی برای افزایش دریافتی است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بابیان اینکه هرچه عملکرد بهتری داشته باشیم منجر به کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید و بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی خواهد شد.
 
خیریانپور زراعت چوب را یکی از برنامه‌های جهش تولید اعلام کرد و گفت: 233 هکتار زراعت چوب در جویبار هدف‌گذاری شده است و همچنین 4 اسکله در این شهرستان مجوز احداث گرفته شد.
 
وی همچنین به تعطیلی 20 واحد تولیدی در شهرک صنعتی جویبار اشاره و عنوان کرد: 102 واحد صنعتی در شهرک صنعتی جویبار مستقر هستند که 20 واحد آن تعطیل است و 7 واحد صنعتی نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در پایان از تکمیل طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷