تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۳۸۵۱۷
رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد یک قاضی محافظه‌کار را به عنوان نامزد پر کردن سمت قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد «ایمی کانی بارت» را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» در دیوان عالی آمریکا معرفی کند.
شبکه خبری «سی‌بی‌اس» با گزارش این خبر به نقل از منابع مطلعی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده این تصمیم هنوز نهایی نیست و ترامپ ممکن است نظرش را تغییر دهد، اما بر اساس آنچه اکنون معلوم است ترامپ قصد دارد ظهر شنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید ایمی کانی بارت را به عنوان نامزد پر کردن کرسی خالی قضاوت در دیوان عالی آمریکا معرفی کند
بارت در حال حاضر قاضی  روز دوشنبه با دونالد ترامپ دیدار کرده است. در صورتی که این خبر تأیید شود، بارت سومین فردی است که ترامپ او را برای قضاوت در دیوان عالی معرفی کرده است.
حضور کوین بارت ۴۸ ساله در دیوان عالی برتری عددی محافظه‌کاران در این دادگاه را افزایش خواهد داد.
هفته گذشته رسانه‌های آمریکا از مرگ «راث بیدر گینسبرگ»، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر داده‌اند.  
گینسبرگ در زمان مرگ ۸۷ سال سن داشت و مسن‌ترین قاضی دیوان عالی آمریکا بود. او ۲۷ سال در این سمت بود. 
دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. 
عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.
دیوان عالی آمریکا هشت قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هریک از این 9 نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس‌جمهور منصوب می‌شود، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲